GROHE SPA, Milan Design Week

Milan Design Week: GROHE SPA hylder ‘sundhed gennem vand’

I denne uge deltager GROHE i årets største designbegivenhed i verden, Milan Design Week. Her har besøgende mulighed for at se den globale leder inden for badeværelsesløsninger nyeste subbrand GROHE SPA, der omfavner konceptet ‘sundhed gennem vand’.

Milan Design Week er et af de største og vigtigste events for kreativt tænkende og tiltrækker arkitekter, designere og besøgende fra hele verden. Designugen samler eliten, pionerer og nye i branchen, som viser deres arbejde. I smukke omgivelser på kunstmuseet, Pinacoteca di Brera præsenterer GROHE deres nye luksuriøse subbrand GROHE SPA.

GROHE SPA er en portefølje af førsteklasses produkter, der er kendetegnet ved deres høje kvalitet, banebrydende teknologi og visionære design.

Milan Design Week er det helt ideelle sted at vise udvalgte dele af SPA-portfolioen til offentligheden. Vi har at gøre med et sofistikeret publikum, hvor vores produkter af førsteklasses-kvalitet, cutting-edge teknologi, præcision og progressivt design matcher rigtig godt sammen. Den utrolige fordybende installation runder vores tilstedeværelse af ved at kombinere vores passion for vand med de smukke omgivelser i Pinacoteca di Brera,“ sagde Karl Lennon, leder, GROHE SPA, LIXIL EMENA.

Sundhed og velvære i fokus
Til Milan Design Week vil kunderne bl.a. få mulighed for at se de skræddersyede Atrio og Allure Brilliant Private Collections og vælge mellem et nøje udvalg af farver, materialer, finish og håndtagsdesign.

Også GROHE Colours-kollektionen er i fokus og med trendledende farver til produkter som GROHE Allure og Aqua Ceiling Modules gør kollektionen det nemt at skabe personlige badeværelser. Cool Sunrise vil være hovedfarven, og de viste samlinger bader rummet i et gyldent lys, mens besøgende kan høre lyden af vand og mærke dets fugtighed takket være den høje temperatur.

Find flere informationer om GROHE SPA på grohespa.com.

Gik du glip af den digitale lancering af GROHE SPA? Besøg vores digitale oplevelseshub GROHE X for at dyke dybere ned i porteføljen og konceptet bag GROHE SPA sammen med Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA, og Karl Lennon, Leader, GROHE SPA, LIXIL EMENA.

GROHE er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte i 155 lande bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde. Siden 2014 har GROHE været en del af den børsnoterede japanske koncern LIXIL Group Corporation sammen med en række andre førende nøglebrands inden for sanitet og byggeri.

Med målrettet fokus på kundernes behov og med udgangspunkt i værdierne, kvalitet, teknologi og design skaber og producerer GROHE intelligente og livsforbedrende løsninger, der alle bærer kvalitetsstemplet: ”designed and engineered in Germany”. Målrettet forskning, udvikling og design har resulteret i mere end 450 design-, innovations- og bæredygtighedspriser i de seneste 10 år.

For konstant at være en førende og attraktiv leverandør har GROHE siden 2000 arbejdet målrettet på kontinuerligt at leve op til markedets stigende krav til ressourcebesparelser, grøn omstilling og cirkulær økonomi. Affaldsgenbrug på 99 procent, målrettet arbejde mod CO2-neutral produktion og udskiftning af plastkomponenter i produktemballage med miljøvenlige alternativer er vigtige resultater af denne indsats.

Samtidig arbejder GROHE konstant på at udvikle og tilbyde produkter, der kan hjælpe både forbrugere og bygherrer med at minimere deres og deres bygningers klimaaftryk. For at gøre det let for kunderne at vælge de mindst klimabelastende produkter, har GROHE dels lanceret cirkulære produkter, der er Cradle to Cradle Certified ® i guldkategorien og dels udviklet miljøvaredeklarationer (EPD’er) til 600 af de bedst sælgende produkter.

Læs mere om GROHE her.

Vandbarometret
For at sætte fokus på vand som en begrænset ressource og få flere til at reflektere over deres eget forbrug har GROHE i Norden introduceret Vandbarometret: en årlig analyse, der belyser danskernes, svenskernes, nordmændenes og finnernes forbrug med tips til at reducere vandforbruget i hverdagen.

Ved Stigbordene 32, 2 th. • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal