Gå til indhold
QuickFix omfatter en bred vifte af vand- og energibesparende armaturer til køkken og bad  i forskellige størrelser - alle i et funktionel, slankt og tidssvarende design.
QuickFix omfatter en bred vifte af vand- og energibesparende armaturer til køkken og bad i forskellige størrelser - alle i et funktionel, slankt og tidssvarende design.

QuickFix til vand- og energibesparelser

Med de højeste prisstigninger i Danmark siden 1980’erne,  bl.a. drevet af eksplosive prisstigninger på energi, er der mere end nogensinde behov for at se på mulighederne for at spare på energien i de danske husholdninger. GROHE giver her en række gode råd til effektive besparelser i køkken og bad.

De seneste prisstigninger i Danmark kan ifølge økonomiske eksperter give en gennemsnitsfamile på to voksne og to børn øgede leveomkostninger på mere end 20.000 kr. om året, ikke mindst på grund af voldsomme prisstigninger på gas og el. Så der er al mulig grund til her i foråret 2022 at se på mulige besparelser på omkostningerne til energiforbruget i boligen.

Selv om priserne på vand ikke er steget i samme takt som priserne på el, så har en dansk gennemsnitsfamilie ifølge Videncentret Bolius en årlig vandregning på over 10.000 kr. Så der er penge at spare ved generelt at reducere vandforbruget. Og hvis man samtidig ser på forbruget af varmt vand kan man spare på den meget dyre energi til opvarmning. Ifølge Energistyrelsen SparEnergi.dk er prisen for 1 m3 koldt vand ca. 75 kr., mens prisen for varmt vand er 40-85 kr. oveni.

QuickFix til de fingernemme
Hvis man har traditionelle vandhaner - eller ligefrem vandhaner, der drypper eller er utætte i sin bolig - er der således store besparelser at hente ved at udskifte dem til moderne produkter med integrerede vand- og energibesparende teknologier fra GROHE. For at udskiftningen til vand- og energibesparende vandhaner kan gennemføres hurtigt og effektivt har GROHE lanceret QuickFix, en nye serie af vandhaner og blandingsbatterier til fingernemme gør-del-selv boligejere. *Serien er velegnet til små og enkle installations- og indretningsopgaver i køkken og bad. Produkterne leveres sammen med et specielt udviklet værktøj, der kombinerer alle de egenskaber, der er nødvendige for at installere en GROHE vandhane. Sammen med produkt og værktøj indeholder den samlede løsning også enkle installationsvejledninger samt vejledningsvideoer, der kan ses via QR-koder i produktemballagen.

Store besparelser
Med QuickFix-seriens vand- og energibesparende produkter til bad eller køkken kan en husstand på fire spare over 30.000 liter vand og over 2.000 kr. om året ved at udskifte en traditionel vandhane til en ny med vandbeparende teknologi. Og hvis den drypper kan man spare yderligere 2.000 kr om året på vandregningen ved udskiftning. Og husstanden kan spare op til 80 procent af energien til opvarmning af vandet til håndvask og 20 på energien til de daglige morgen- og aftenrutiner med de energibesparende funktioner.

Gode vandvaner
Udskiftning til vand- og energibesparende produkter kan ikke stå alene, idet en ændret adfærd af boligejeren kan have lige så stor betydning for at opnå det fulde besparelsespotentiale. Gode råd til vandbesparende adfærd drejer sig bl.a. om følgende:

• Drop badekarret og tag brusebad
  • Tag kortere brusebade. Hvis man korter 5 af familiens ugentlige brusebade ned fra 15 til 5 minutter, kan man spare 4.600 kr. om året
  • Hold øje med dit vandforbrug. Tjek din måler
  • Lad ikke vandet løbe unødigt, når du fx børster tænder eller sæber dig ind
  • Test dine vandvaner her

*Til mere komplekse opgaver anbefaler GROHE, at private altid får hjælp af en professionel til fx installations- og udskiftningsopgaver i forbindelse med etablering af nye VVS-installationer og ændring af vand- og varmeanlæg

GROHE er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser. GROHE har over 6.500 ansatte i 150 lande – heraf 60 på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde. Med målrettet fokus på kundernes behov skaber GROHE intelligente, livsforbedrende og bæredygtige løsninger, der alle bærer kvalitetsstemplet: ”designed and engineered in Germany”. Bæredygtighed er et nøgleområde for GROHE, der som den første sanitetsproducent i verden i foråret 2020 nåede målet om en CO2neutral produktion. Siden 2014 har GROHE været en del af den børsnoterede japanske koncern LIXIL Group Corporation sammen med en række andre nøglebrands indenfor sanitet og byggeri.

Læs mere om GROHE her.

Vandbarometret
For at sætte fokus på vand som en begrænset ressource og få flere til at reflektere over deres eget forbrug har GROHE i Norden introduceret Vandbarometret: en årlig analyse, der belyser danskernes, svenskernes, nordmændenes og finnernes forbrug med tips til at reducere vandforbruget i hverdagen.

Ved Stigbordene 32, 2 th. • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal