Tag dine nytårsforsæt med i hjemmet

Tag dine nytårsforsæt med i hjemmet

Når klokkerne ringer det gamle år ud, og december bliver til januar, venter der en ny start. Noget, der for mange, inkluderer ét eller flere nytårsforsæt. Mens det ofte handler om sundhed og karriere, er det nye år også en god mulighed for at kigge indad i vores hjem og især på vores forbrug.

For at gøre det nemt har GROHE lanceret Vandtjek, der er et værktøj, som giver et hurtigt overblik over husstandens vand- og energiforbrug.

Grønne vaner
Et nyt år er en ny start og den perfekte mulighed for at tillægge nye grønne vaner i hjemmet. Det kan både omfatte genbrugs- og affaldssortering, såvel som energi- og vandbesparende løsninger. GROHEs nye værktøj, Vandtjek giver et hurtigt overblik over dit vand- og energiforbrug samt gode råd til, hvordan det kan ændres:

“I hverdagen glemmer man hurtigt, hvor stor indflydelse et langt bad har for ens vandforbrug og elregning. Vand er en af de mest værdifulde ressourcer i verden, og hver en dråbe gør en forskel. Derfor er det en rigtig god idé at være bevidst og sparsommelig om sit vandbrug. En effektiv løsning er at bruge mindre vand med hjælp fra vandbesparende brusere, vandhaner, termostater og toiletter,” fortæller Mette Nielsen, Leader Marketing hos GROHE.

“Alt har sin plads”
Begynd det nye år med en frisk og velorganiseret start ved at lave en grundig oprydning i dit hjem. Skil dig af med de ting, du ikke længere har brug for, og organiser dine ejendele, så de altid er nemme at finde.

Hvis du kigger i dit toiletskab, vil du nok opdage, at du har produkter stående, der er alt for gamle. En hjælpende metode til at komme rodet til livs er konceptet “alt har sin plads”, hvor alt fra husnøgler og pung til arbejdstaske og badeprodukter får tildelt en fast plads i hjemmet.

Kvalitetstid og hjerterum
I en hektisk hverdag kan man hurtigt glemme at prioritere kvalitetstid med familie og venner. Et trejde nytårsforsæt kan derfor være at sætte fokus på nærvær og skabe et hjem fyldt med liv og hjerterum. Det kan blandt andet inkludere ugentlige eller månedlige aftaler om aftensmad eller spil- og filmaftener. Ved at have faste aftaler er der større chance for, at planerne bliver ført ud og livet, og at alle kan deltage.

Siden 2014 har GROHE været en del af LIXIL's stærke brandportefølje, der producerer banebrydende vand- og boligprodukter. For at tilbyde "Ren glæde ved vand" er hvert produkt fra GROHE baseret på værdierne kvalitet, teknologi, design og bæredygtighed. Brandet tilbyder livsforbedrende produkter og ydelser i tre dedikerede produktgrupper, GROHE QuickFix og GROHE Professional samt premium subbrandet GROHE SPA. Alle porteføljer imødekommer de specifikke behov fra GROHE's professionelle forretningspartnere og deres differentierede målgrupper.

Med vand som kerneforretning og en ressourcebesparende værdikæde bidrager GROHE til LIXIL's Impact Strategy; lige fra målet om CO2-neutral* produktion, over fjernelse af unødvendig plast i produktemballagerne til vand- og energibesparende produktteknologier som GROHE Everstream, en bruser, der cirkulerer vandet. Takket være det hybride kommunikationssystem GROHE X, tilbyder GROHE nye impulser til branchen. Uanset om det er digitalt på brandoplevelses hubben, fysisk eller hybridt i GROHE X Brand & Communication Experience Center i Hemer, Tyskland, eller på landevejen med GROHE X Motion Trucks, fører brandet mennesker sammen for at bidrage til LIXIL's formål om at "gøre bedre hjem til virkelighed for alle, overalt".

*inklusive CO2-kompensationsprojekter. Se mere på grohe-x.com/sustainability

Om LIXIL

LIXIL (TSE-kode 5938) fremstiller banebrydende vand- og boligprodukter, der løser hverdagens virkelige udfordringer og gør bedre hjem til virkelighed for alle, overalt. Med udgangspunkt i virksomhedens japanske arv skaber LIXIL verdensledende teknologi og innovation for at tilbyde kvalitetsprodukter, der kan ændre boligen. De unikke ved LIXIL er, hvordan vi gør dette; med meningsfuldt design, entreprenørånd, dedikation til at forbedre tilgængeligheden for alle samt en ansvarlig forretningsvækst. Denne tilgang bliver synlig ved de førende brands i branchen, herunder INAX, GROHE, American Standard og TOSTEM. Cirka 55.000 kolleger, der opererer i mere end 150 lande, er stolte over at producere produkter, der har en indflydelse på dagligdagen for mere end en milliard mennesker hver dag. Få mere at vide på www.lixil.com/

GROHE Danmark
Ved Stigbordene 32, 2 th. • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.

For yderligere information, kontakt venligst:

Christina Holmberg,

PR & Communications Manager, DK
Mail: Christina.holmberg@lixil.com

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal