Cloud-udbyder anerkendes i international rapport

Blandt 15 internationale cloud-udbydere har Interoute den fjerde bedste rangering. Sådan lyder dommen i en ny rapport fra Gartner, der kigger nærmere på markedet for cloud og upartisk evaluerer leverandørers styrker og kapaciteter.

Den globale cloud- og netværksudbyder, Interoute, er blevet nævnt i rapporten, Critical Capabilities for Public Cloud Infrastructure as a Service, Worldwide, der er udgivet af Gartner. Det verdensomfattende marked for IaaS (infrastructure as a service) forventes at vokse eksplosivt over de næste fem år, og Gartner forudser, at det vil vokse med 36,6 pct. i 2017 for dermed at nå op på 34,7 mia. dollars. Den årlige rapport evaluerer upartisk public cloud-leverandørers styrker og kompetencer.

Interoute har modtaget den fjerde højeste rangering ud af de 15 globale cloud-udbydere, Gartner vurderer i sin undersøgelse afvirksomhedens applikationer.Ifølge rapporten tager undersøgelsen udgangspunkt i alle applikationer, der kan anvendes i virtualiserede miljøer, men som ikke er designet med cloud-løsningen i tankerne.

”Vores mulighed for at integrere cloud- og netværksinfrastruktur i virksomhedsmiljøer lægger fundamentet for en succesfuld digital transformation. Når vi kombinerer dette med vores EDGE SD-WAN-tilbud, har vi en global applikationsplatform fra en europæisk udbyder, der er anerkendt som en af verdens bedste,” siger Jesper Aagard, der er regional managing director nordics hos Interoute.

Interoute tilbyder kunderne 17 virtual data centre cloud zoner over hele verden. Dette gør det muligt at distribuere applikationer på tværs af flere brugerplaceringer, minimere latenstiden og geografisk diversitet og understøtte suverænitetskrav om data. Interoutes private netværksfunktioner forsyner kunderne med fri data på tværs af cloud-zonerne.

Eksisterende kunder kan forbinde deres ICT-infrastruktur direkte til deres Interoute Cloud på mere end 300 forskellige lokationer verden over, inklusiv større tredjeparts datacentre gennem. Også virksomhedskontorer kan blive integreret med platformen og forbedrer ydeevnen af cloud baserede applikationer ved at bruge Interoutes Edge SD-WAN-tilbud.

Analytikerne bag Gartner-rapporten er Lydia Leong, Dennis Smith, Raj Bala og Craig Lowery.

Gartner-rapporten Critical Capabilities for Public Cloud IaaS, Worldwide er tilgængeligher.

For mere information om Interoute and the Enterprise Digital Platform klik her.

For yderligere information, kontakt venligst:
Jacob Bülow Hansen
jacob@help-pr.dk

• iaas
  • gartner
  • cloud computing

Interoute ejer og forvalter et af Europas største netværk og en global cloud services platform, der omfatter 15 datacentre, 17 Virtual Data Centre og 33 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 195 tredjeparts datacentre på tværs af Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder, samt mange af verdens førende service providers, såvel som regeringer og universiteter. Interoute’s Unified informations- og kommunikationsteknologi leverer løsninger for virksomheder, som søger en skalerbar, sikker og avanceret platform til at bygge deres voice-, video-, computer- og datatjenester på, og også for servicevirksomheder med behov for højkapacitets international datatransit og infrastruktur. Etableret gennem Europa og i Nordamerika, ejer og driver Interoute desuden 24 city netværk rundt om i Europas større erhvervscentre.