Interoute er ny leverandør af SD-WAN services for Thule Group

Som Thule Groups nye leverandør af SD-WAN-services skal Interoute reducere prisen, forbedre båndbredden og styrke sikkerhedscompliance.

Thule Group, en af verdens førende sports- og outdoor-virksomheder, har valgt den globale cloud- og netværksudbyder, Interoute, som sin leverandør af Edge SD-WAN, der er en software-defineret netværksløsning. Fremover vil 30 af Thule Groups placeringer i 14 forskellige lande derfor være forbundet til Interoutes Enterprise Digital Platform. Det skal hjælpe med at styrke Thule Groups vækst og digitale transformation.

”I takt med, at vi er begyndt at bruge flere cloud- og SaaS-baserede applikationer, har vi oplevet en overbelastning af vores netværk og en øget efterspørgsel på båndbredden. Vi havde derfor brug for et grundlæggende netværk, der kunne gøre det muligt at opnå større fleksibilitet, skalerbarhed og kontrol over vores IT-struktur,” forklarer Anders Olsson, IT-direktør i Thule Group. Han fortsætter:

”Interoute råder over et avanceret netværk i verdensklasse, der giver os en unik platform. Med Interoute har vi et software-defineret netværksgrundlag, der giver os den fleksibilitet, vi behøver for at udvide vores forretning. Det forbedrer vores muligheder for udvikling og vækst uden nogle former for teknologiske begrænsninger.”

”Eftersom Thule Group er verdensførende inden for kvalitetsprodukter, der gør det nemmere at leve et aktivt liv, har de brug for en digital platform, der understøtter deres hastige vækst inden for nye produktkategorier,” forklarer Jesper Aagaard, der er nordisk chef hos Interoute. Han fortsætter:

”Med Interoute Edge kan Thule Group anvende vores globale cloud med lav latenstid og drage fordel af høj båndbredde, WAN-optimeret adgang til deres applikationer i datacentrene og adskillige clouds, alt sammen sikkert forbundet til deres lokationer.”

Interoute Edge udbyder en løsning, der intelligent håndterer traffic routing og WAN-optimerende trafik til andre sites og clouds. Ved at prioritere og optimere vigtig datatrafik på grænsen af netværket og aktivt lede det langs de mest effektive og hurtige routere, optimerer Interoute Edge SD-WAN datastrømmen til og fra applikationer, som clouden er vært for, hvilket forbedrer brugeroplevelsen. Platformen vil altså reducere Thule Groups omkostninger, øge fleksibiliteten og styrke compliance med de indbyggede sikkerhedsevner i Interoute Edge

Læs mere om Interoutes Edge SD-WAN-løsning her.

For mere information, kontakt venligst:
Jacob Bülow Hansen
jacob@help-pr.dk

• interoute denmark
  • unified ict
  • cloud computing
  • unified connectivity
  • unified communications

Om Interoute
Interoute ejer og forvalter et af Europas største netværk og en global cloud services platform, der omfatter 15 datacentre, 17 Virtual Data Centre og 33 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 195 tredjeparts datacentre på tværs af Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder, samt mange af verdens førende service providers, såvel som regeringer og universiteter. Interoute’s Unified informations- og kommunikationsteknologi leverer løsninger for virksomheder, som søger en skalerbar, sikker og avanceret platform til at bygge deres voice-, video-, computer- og datatjenester på, og også for servicevirksomheder med behov for højkapacitets international datatransit og infrastruktur. Etableret gennem Europa og i Nordamerika, ejer og driver Interoute desuden 24 city netværk rundt om i Europas større erhvervscentre.

Om Thule Group
Thule Group er verdensførende inden for produkter, som gør det let at medbringe de ting, du holder af – nemt, sikkert og med stil – når du lever et aktivt liv. Under mottoet: Aktivt liv, mere enkelt. Vi tilbyder produkter inden for fire produktkategorier: sport& cargo carriers (f.eks. tagstativ, tagkasser, stativ til cykler, vand- og vintersportsudstyr transporteret med bil), rygsække, tasker og bagage (f.eks. computer- og kameratasker, bagage og vandrerygsække), aktiv med børn (f.eks. cykel trailers, klapvogne, børnesæder til cykler) og autocamper produkter (f.eks. markise, cykelstativ og telte til autocampere og campingvogne).

Thule Group har omkring 2.200 ansatte fordelt på otte produktionsanlæg og 35 salgskontorer over hele verden. Thule Groups produkter sælges på 140 markeder, og de nåede i 2016 en omsætning på 5,3 mia. svenske kroner. www.thulegroup.com