AXOR udvider hovedbrusersortimentet med nye varianter med PowderRain.

AXOR Showers 2019: Puristisk design kombineret med High-End teknologi og innovative egenskaber

Puristiske i designet, perfekte i rummet, fascinerende i vandoplevelsen: sådan præsenterer mærket AXOR deres nye hovedbrusere. Med seks runde og seks firkantede varianter gør sortimentet det muligt at skabe et komplet AXOR-badeværelse, fra håndvask til bruser. Det klare, puristiske design med innovative egenskaber er skabt i samarbejde med Phoenix Design og er i handlen nu.

Puristisk klarhed

AXOR hovedbruserne 2019 gør indtryk med et konsekvent puristisk designsprog. Kvadratet eller cirklen er den prægende form – fra hovedbruseren til bruserbøjningen og de passende termostatmoduler. Det runde og firkantede design sætter et markant, nærmest majestætisk præg på badeværelset. De fint slebne og polerede kanter på metalpladen af højeste kvalitet præger stilen, og i kombination med dynamiske stråledyser understreger de det puristiske design. Produkterne får endnu større udstråling, når de forædles med en af de 15 AXOR FinishPlus PVD-specialoverflader.

High-End teknologi og innovative egenskaber

Fremstillet af kvalitetsmetal byder stråleskiverne på 2jet-varianterne på to revolutionerende stråletyper: den bløde, storslåede PowderRain (Gennemstrømning: 16-20 l/min) og den nye Intense PowderRain (Gennemstrømning: 15-18 l/min), en mere intensiv og koncentreret version af den populære stråle. Stråledyserne er kun synlige, så længe bruseren er i funktion. Når der lukkes for vandet, trækker dyserne sig tilbage i stråleskiven. Det gør metalpladen let at rengøre, og samtidig gør bajonettilslutningen det nemt at tage hovedbruseren af og sætte den på igen, hvis den f.eks. skal lægges i blød. Også det integrerede ServiceCard er en innovativ funktion – tryk på en knap for at tage det ud og rengøre sien.

Mærket AXOR

AXOR udvikler, konstruerer og producerer vandhaner, brusere og tilbehør til luksuriøse badeværelser og køkkener - til perfektion. Unikke, avantgarde produkter og kollektioner skabes på højeste æstetiske og tekniske niveau. Nogle af dem ses i dag som klassikere inden for badeværelsesdesign. Fælles for dem alle er, at de følger tanken "Form follows Perfection": Produktudviklingen er først færdig, når der ikke er mere at tilføje eller fjerne. Gennem mere end 25 år er toneangivende designobjekter blevet udviklet efter denne opskrift i samarbejde med nogle af verdens største designere, bl.a. Philippe Starck, Antonio Citterio, Jean-Marie Massaud og Patricia Urquiola. AXOR er et mærke i Hansgrohe Group.

Hansgrohe Group med hovedsæde i Schiltach/Baden-Württemberg, Sydtyskland, er med sine mærker AXOR og hansgrohe en førende virksomhed på innovation, design og kvalitet i bad- og køkkenbranchen. Med sine armaturer, brusere og brusesystemer giver virksomheden, som blev grundlagt i 1901, vandet form og funktion. Virksomhedens 120-årige historie præges af opfindelser, såsom den første håndbruser med forskellige stråletyper, det første køkkenarmatur med udtrækstud og den første justerbare bruserstang. Med over 18.500 aktive beskyttede rettigheder står Hansgrohe Group for kvalitetsprodukter med lang levetid og viser ansvarlighed overfor mennesker og miljø. Den bæredygtige produktion af ressourcebesparende produkter er forankret i internationale forretningsaktiviteter. 34 datterselskaber, 20 salgskontorer og kunder i over 152 lande gør virksomheden til en pålidelig partner over hele verden. Hansgrohe Groups mærker og produkter er præmieret med over 700 designpriser siden 1974. Produkterne fra Hansgrohe Group anvendes i projekter verden over – f.eks. på velkendte krydstogtskibe, i luksuriøse 5-stjernede- og boutique-hoteller i internationale metropoler, i ekstraordinære kurbade, eksklusive badeværelser i hytter og luksusvillaer, offentlige faciliteter og i utallige private hjem. Den høje kvalitetsstandard sikres med produktion på Hansgrohe Groups syv egne fabrikker, hvoraf fire er i Tyskland og én i hhv. Frankrig, USA og Kina. I 2021 omsatte Hansgrohe Group for 1.365 mia. Euro, og virksomheden beskæftiger ca. 5.400 medarbejdere på verdensplan, heraf ca. 60 procent i Tyskland.