hansgrohe gør badet på Hobo Hotel Stockholm til et særligt sted.

Den skønneste slutning på en dag i storbyen

Stockholm strækker sig over 14 øer og et stykke fastland. Millionbyen er berømt for sine historiske bydele og seværdigheder som Stockholms Slot og Koncerthuset, hvor Nobelpriserne hvert år overrækkes. Men Skandinaviens største by er også centrum for Nordeuropas kreative scene, som nu har fået et nyt hjem i bydelen Norrmalm: Hobo Hotel. Her præges stilen på badeværelserne af kvalitetsbrusere og -vandhaner fra premiummærket hansgrohe.

Comeback til Brunkebergstorg

Hobo ligger i det moderne forretningscentrum Norrmalm. Selv om det ligger mellem hovedbanegården og den populære park Kungstädgården, var Brunkebergstorg med sin 70’er-arkitektur i de senere år gået lidt i glemmebogen. Det har Nordic Hotels & Resorts og den norske forretningsmand Petter Stordalen nu lavet om på – i duet med søsterhotellet At Six. Den prisbelønnede designer Werner Aisslinger fra Berlin har stået for indretningen af Hotel Hobo.

En collage af afslappet atmosfære

Werner Aisslingers koncept for Hobo: kreativ funktionalitet, der både taler til storbyrejsende og kreative hipsters. Hobo ser sig selv som et kommunikativt, åbent sted, hvor udadvendte mennesker mødes. Det er dynamisk, udstråler optimisme og dyrker det ukonventionelle og afslappede. Hotellet er ikke bare et sted, man overnatter, men også et erfaringernes og oplevelsernes sted – med et pop-up-område med udstilling af unge kunstnere, restaurant og bar med lokale mikrobryggeri-øl samt en cykelstation i lobbyen. Interiøret minder om en collage – et af Aisslingers kendetegn. Puder med etniske mønstre og moderne designermøbler udelukker ikke hinanden. Blandingen af materialer som sten og træ, naturtoner, farverige strejf og varmt lys skaber en behagelig, uformel og hyggelig stemning.

Uventede perspektiver

En autentisk og moderne levevis med et let hippie-touch, der minder lidt om friheden og letheden ved at rejse i en VW-campingbus: Det vil Hobo skabe. Sengen står midt i hotelværelset, hvor hovedgærdet samtidig fungerer som rumdeler med et skrivebord på bagsiden. Fra sengen kigger man direkte ud på himlen: ”Det er et rum, som overrasker og sætter sig fast i hukommelsen,” siger Werner Aisslinger. Studio Aisslinger arbejdede sammen med topmærker fra hele Europa i indretningen af de 201 værelser, bl.a. den italienske møbeldesigner Giulio Cappellini. Kunststoflamperne har Aisslinger selv designet til hotellet.

Formfuldendte badeværelser

Sofistikeret design kommer også til udtryk på badeværelserne, hvor teamet fra Studio Aisslinger har valgt produkter fra premiummærket hansgrohe. På Hotel Hobo frisker gæsterne sig op med hansgrohe Raindance Classic hovedbruseren. Den runde metalstråleskive med det klassiske, underspillede look giver en overdådig, regnvejrsagtig bruseroplevelse og matcher håndbruseren. Ved håndvasken minder den slanke tud på den høje Talis Classic-vandhane om en brøndpumpe fra en svunden tid. Med sin højde giver den stor komfort, når der vaskes hænder. Armaturserien hansgrohe Talis Classic har en slank, cylindrisk grundkrop og klokkeformet fod. Det karakteristiske greb er let at betjene. Som afslutning på de lange, skandinaviske sommeraftener kan Hobo-gæsterne dermed slappe af i komfortable og smukke omgivelser på badeværelset.

Mærket hansgrohe

hansgrohe er premium-mærket for brusere, brusesystemer, bad- og køkkenarmaturer i den internationale Hansgrohe Group. Med prisbelønnede produkter former hansgrohe vandet i køkkenet og på badeværelset. For her bruger mennesker tid, der er særligt vigtig for dem - og oplever betydningsfulde øjeblikke med vand. hansgrohe udvikler fremtidens løsninger til disse øjeblikke og forener fremragende design, kvalitet med lang levetid og intelligente funktioner for den bedste komfort. hansgrohe gør vand til en storslået oplevelse:

hansgrohe. Meet the beauty of water.

Med sine mærker AXOR og hansgrohe er Hansgrohe Group, som har hovedkontor i Schiltach/Baden-Württemberg, Sydtyskland, en førende virksomhed inden for innovation, design og kvalitet i bad- og køkkenbranchen. Virksomheden, der blev grundlagt i 1901, giver vandet form og funktion med sine armaturer, brusere og brusesystemer. I kombination med sanitet og badeværelsesmøbler tilbyder virksomheden individuelle designmuligheder fra ét og samme sted til helhedsoplevelser på badeværelset. Virksomhedens 122-årige historie præges af opfindelser, såsom den første håndbruser med forskellige stråletyper, det første køkkenarmatur med udtrækstud og den første justerbare bruserstang. Med over 20.000 aktive beskyttede rettigheder står Hansgrohe Group for kvalitetsprodukter med lang levetid og viser ansvarlighed overfor mennesker og miljø. Bæredygtig produktion af ressourcebesparende produkter er centralt i virksomhedens aktiviteter over hele verden. Ved at udvikle innovative teknologier til armaturer og brusere er det målet for Hansgrohe at beskytte vandet som ressource samt at begrænse og tilpasse sig klimaforandringerne under produkternes brugsfase. Som del af sin gennemgående bæredygtighedsstrategi vil Hansgrohe i 2030 have udstyret alle sine vandførende produkter med vandbesparende teknologier under initiativet ”ECO 2030”. 33 datterselskaber, 20 salgskontorer og kunder i over 150 lande gør virksomheden til en pålidelig partner over hele verden. Mærkerne og produkterne under Hansgrohe Group er præmieret med over 700 designpriser siden 1974. Produkterne fra Hansgrohe Group anvendes i projekter verden over – f.eks. på velkendte krydstogtskibe, i luksuriøse 5-stjernede- og boutique-hoteller, i internationale metropoler, i ekstraordinære kurbade, eksklusive badeværelser i hytter og luksusvillaer, offentlige faciliteter og i utallige private hjem. Den høje kvalitetsstandard sikres med produktion på Hansgrohe Groups syv egne fabrikker, hvoraf fire er i Tyskland og én i hhv. Frankrig, USA og Kina. I 2022 omsatte Hansgrohe Group for 1,528 mia. euro (11,4 mia. kr.), og virksomheden beskæftiger ca. 5.600 medarbejdere på verdensplan, heraf over 60 procent i Tyskland.