‚En for alle!‘ – sådan lød budskabet da iBox universal blev lanceret for 23 år siden. Den nye generation af indbygningsdelen kombinerer de kendte og elskede fordele med mere komfort, sikkerhed og fleksibilitet i fremtidens badinstallationer.

iBox universal 2 giver enkel montering og store fordele

hansgrohe iBox universal var en revolution for indbygget montering, da den blev lanceret for 23 år siden. Nu præsenteres den nye generation af indbygningsdelen - iBox universal 2 - der gør monteringen af indbyggede brusearmaturer og -termostater hurtigere, enklere og sikrere end før. Samtidig lancerer hansgrohe to nye serier af brusestyringer, der passer til iBox universal 2, hvor også delene uden på væggen har fået en både visuel og funktionel opgradering. Alle produkterne er godkendt og klar til salg nu.

Enkel montering med store fordele

I forhold til den oprindelige iBox universal sparer den nye iBox universal 2 tid og anstrengelser under monteringen. Det skyldes bl.a., at funktionsblokken og adapteren er formonteret på bærerrosetten. Dermed er det ikke nødvendigt at afkorte skruerne, og adapteren skal ikke længere måles, afkortes og kalibreres. Således skal der også bruges mindre værktøj.

Takket være skydehylsteret passer iBox universal 2 ind i væggen uden afkortning, uanset i hvilken dybde den bygges ind. En formonteret tætningsmembran sidder fast på skydehylsteret og garanterer en vandtæt installation. Med den nye monteringsring kan indbygningsdelen uden problemer monteres i, på eller foran væggen. De mange installationsmuligheder viser virkelig fleksibiliteten ved iBox universal 2: Indbygningsdelen passer til vægtykkelser mellem 80 og 108 mm. Selv ved lave indbygningsdybder er der en løsning med en passende forlængerroset, ligesom en forlænger kan udligne, hvis iBox universal 2 er monteret for dybt.

Indbygningsdelen er fremstillet af ekspanderet polypropylen (EPP-skum) og er derfor god til at absorbere lyd og varme. Takket være den integrerede libelle og de små tegninger, der viser installationens trin, er den første grovjustering af iBox universal let som en leg. Beskyttelseshætten forhindrer støv og skader i indbygningsdelen under transport og montering. Kappesættets funktionsblok er lavet af metal og giver derfor god stabilitet. Samtidig er den mulig at installere hurtigt, sikkert og uden at skulle save kunststofskruerne til.

Med fire Rp1/2 tilslutningsgevind kan alle hansgrohe hånd- og hovedbrusere monteres på iBox universal 2, uafhængig af gennemstrømsmængde. Også vandbesparende brusere kan bruges, helt uden tab af komfort. I Danmark bruges som standard iBox universal 2 med formonterede lækagesikringer, mens enkelte produkter kræver iBox-versionen uden lækagesikringer.

Fred og ro på badeværelset

Lydsvage produkter er med til at gøre badeværelset til et velværerum. Den støjafkoblede montering af alle vandførende dele på iBox universal 2 reducerer lyden af vandet, der strømmer bag væggen. I kombination med de nye kappesæt til bruser og badekar ligger iBox universal 2 i lydklasse 1. Samtidig giver indbygningsdelen stor designfrihed, da den kan kombineres med alle hansgrohe kappesæt. Til kappesæt fra tidligere produktlinjer kræves blot en adapterplade.

Nye indbygningsarmaturer

Sammen med den opgraderede iBox universal præsenterer hansgrohe også to nye armaturdesign til brus og kar. ShowerSelect Comfort termostaten er en visuel og teknisk opgradering af den velkendte ShowerSelect bruserstyring. De store, rengøringsvenlige Select-knapper er af metal og har dermed en lang levetid. hansgrohe ShowerSelect Comfort fås i tre geometriske former (rund, firkantet og med afrundede hjørner) og fem FinishPlus-overflader, herunder mat sort og børstet bronze. Det elegante design virker næsten, som om det svæver foran væggen, og vandet bruges bevidst med den integrerede gennemstrømsregulering med stop-funktion.

Inde i væggen: iBox universal 2. Uden på væggen: Pladsbesparende bruserstyring. Her: hansgrohe ShowerSelect Comfort i mat sort.

hansgrohe DuoTurn indbygningsarmaturerne imponerer med et slankt designsprog. Rosettens højde på kun 7 mm og det slanke temperaturgreb i bare 40 mm højde giver stor bevægelsesfrihed og høj komfort under bruseren. Betjeningen af armaturerne er særligt intuitiv: Drej blot de to greb. Med det nederste greb tilpasses vandets temperatur, og med det øverste greb vælges den ønskede bruser og vandmængde i én bevægelse. Også hansgrohe DuoTurn fås i tre former og fire FinishPlus-overflader (mat sort, mat hvid og børstet bronze).

Tidligere armaturkollektioner kan monteres på den nye iBox universal 2 med den praktiske adapter. Indbygningsdelen kan både anvendes på det private badeværelse, på offentlige områder og i projekter, da den lever op til gængse normer verden over og kan kombineres med forskellige installationssystemer, tilslutningstyper og fittings. Med velkendt hansgrohe-kvalitet lever den op til de tekniske standarder, er pålidelig og har en lang levetid.

Sådan monteres hansgrohe iBox universal 2:

Mærket hansgrohe

hansgrohe står for helhedsoplevelser på badeværelset, der forener vand- og energibesparende teknologier med intelligente funktioner og kvalitet med lang levetid. Med tidløse og innovative premiumprodukter understøtter mærket en bæredygtig livsstil og forvandler de daglige rutiner med vand til ekstraordinære oplevelser. Med en unik pionerånd skaber hansgrohe – sammen med den mangeårige samarbejdspartner PHOENIX – indretninger og produktløsninger til badeværelser og køkkener, som beriger hverdagen med mere design, komfort og nydelse. I den internationale Hansgrohe Group står premiummærket hansgrohe for produktion, markedsføring og distribution af brusere, brusesystemer, bad- og køkkenarmaturer, badeværelsestilbehør, møbler, sanitet og køkkenvaske. hansgrohe. Life is waterful.

Med sine mærker AXOR og hansgrohe er Hansgrohe Group, som har hovedkontor i Schiltach/Baden-Württemberg, Sydtyskland, en førende virksomhed inden for innovation, design og kvalitet i bad- og køkkenbranchen. Virksomheden, der blev grundlagt i 1901, giver vandet form og funktion med sine armaturer, brusere og brusesystemer. I kombination med sanitet og badeværelsesmøbler tilbyder virksomheden individuelle designmuligheder fra ét og samme sted til helhedsoplevelser på badeværelset. Virksomhedens 122-årige historie præges af opfindelser, såsom den første håndbruser med forskellige stråletyper, det første køkkenarmatur med udtrækstud og den første justerbare bruserstang. Med over 20.000 aktive beskyttede rettigheder står Hansgrohe Group for kvalitetsprodukter med lang levetid og viser ansvarlighed overfor mennesker og miljø. Bæredygtig produktion af ressourcebesparende produkter er centralt i virksomhedens aktiviteter over hele verden. Ved at udvikle innovative teknologier til armaturer og brusere er det målet for Hansgrohe at beskytte vandet som ressource samt at begrænse og tilpasse sig klimaforandringerne under produkternes brugsfase. Som del af sin gennemgående bæredygtighedsstrategi vil Hansgrohe i 2030 have udstyret alle sine vandførende produkter med vandbesparende teknologier under initiativet ”ECO 2030”. 33 datterselskaber, 20 salgskontorer og kunder i over 150 lande gør virksomheden til en pålidelig partner over hele verden. Mærkerne og produkterne under Hansgrohe Group er præmieret med over 700 designpriser siden 1974. Produkterne fra Hansgrohe Group anvendes i projekter verden over – f.eks. på velkendte krydstogtskibe, i luksuriøse 5-stjernede- og boutique-hoteller, i internationale metropoler, i ekstraordinære kurbade, eksklusive badeværelser i hytter og luksusvillaer, offentlige faciliteter og i utallige private hjem. Den høje kvalitetsstandard sikres med produktion på Hansgrohe Groups syv egne fabrikker, hvoraf fire er i Tyskland og én i hhv. Frankrig, USA og Kina. I 2022 omsatte Hansgrohe Group for 1,528 mia. euro (11,4 mia. kr.), og virksomheden beskæftiger ca. 5.600 medarbejdere på verdensplan, heraf over 60 procent i Tyskland.