Se sommerens storfilm med Harman Kardons® nye hjemmebioreceivere

København – HARMAN lancerer en ny serie højtydende hjemmebioreceivere, der understøtter den seneste lyd- og billedteknik – herunder 3D og HDMI ® v.1.4a. De nye modeller hedder AVR 158, AVR 165, AVR 265 og AVR 365 og er udstyret med Harman Kardons ® egen teknik til lydbehandling, Logic 7 ®, som giver en fyldig og kraftfuld 360-graders lyd.

AVR 158 og AVR 165 er to modeller med mange funktioner til en meget fornuftig pris. De driver et 5.1-kanals surroundsystem og understøtter Dolby ® True HD og DTS-HD Master Audio™. AVR 158 er en perfekt model i den laveste prisklasse med en stabil kapacitet – 70 watt pr. kanal, FM/AM-radio, en lang række forskellige A/V-tilslutninger samt tre HDMI-indgange. AVR 165 har en effekt på 95 watt pr. kanal og har også tilslutning til The Bridge IIIP (iPod/iPhone-dock), en ekstra HDMI-indgang og Harman Kardons egen lydkalibreringsteknik EzSet/EQ™, som via en mikrofon automatisk analyserer og justerer lyden efter rummets størrelse og akustik.

På næste niveau findes AVR 265 og AVR 365 til et 7.1-kanals surroundsystem. Begge modeller har netværkstilslutning og kan streame musik fra internetradio og hjemmenetværk med DLNA 1.5-standard. Andre funktioner omfatter volumenkontrollen Dolby Volume, som opretholder samme volumen over flere kanaler og lydkilder, samt funktionen Multizone, som håndterer lydafspilning i flere rum. AVR 265 har en effekt på 95 watt pr. kanal og har fem HDMI-indgange. AVR 365 går et skridt længere med 110 watt pr. kanal og seks HDMI-indgange.

– Priserne på 3-D-TV og Blu-ray-afspillere er blevet billigere, og stadig flere opgraderer til den seneste teknik, men nogle får problemer med deres eksisterende hjemmebioreceivere, fordi de ikke understøtter 3D. Harman Kardons nye AVR-serie anvender den seneste teknik inden for hjemmeunderholdning og kan tilbyde en lyd og et billede, som udnytter alle de seneste funktioner – i modeller, som passer til de flestes pengepung, siger Erling Sørensen, Harman Consumer Division Nordic.

Den nye AVR-serie er i Harman Kardons traditionelle design i sort med børstet sølv og passer til de øvrige produkter fra Harman Kardon. Alle receiverne har en fjernbetjening, som er let at programmere, hvilket gør både installation og opkobling let og enkel.

Harman Kardons nye AVR-serie fås i butikkerne nu.

Yderligere oplysninger fås på www.harmankardon.dk.

Billeder: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/harman/image/list

Hvis du har spørgsmål eller ønsker at låne et anmeldereksemplar, så kontakt Harman's PR-team på:

Bite Communications
harman@bitepr.se
+46 76 319 88 23

Specifikationer

Harman Kardon AVR 158 5.1, 70-watt audio/video receiver

• Driver et 5.1-kanals surroundsystem og er i et stilrent, kompakt design
      • Understøtter Dolby True HD og DTS-HD Master Audio
      • HDMI v.1.4a med 3D-understøttelse og Deep Colour
      • Harman Kardon Logic 7-teknik med 5.1-kanals, 360-graders lyd
      • Farvekodede højttalerterminaler og programmerbar fjernbetjening
      • Tre HDMI-indgange og en lang række forskellige A/V-tilslutninger
      • FM stereo/FM/AM tuner

Harman Kardon AVR 165 5.1, 95-watt audio/video receiver

• Driver et 5.1-kanals surroundsystem og er i et stilrent, kompakt design
      • Understøtter Dolby True HD og DTS-HD Master Audio
      • Harman Kardon Logic 7-teknik med 5.1-kanals, 360-graders lyd
      • Enkel installation og højttalerkalibrering med EZ-Set/EQ, farvekodede højttalerterminaler og programmerbar fjernbetjening
      • Fire HDMI-indgange og en lang række forskellige A/V-tilslutninger

Harman Kardon AVR 265 7.1, 95-watt audio/video receiver

• Driver et 7.1-kanals surroundsystem og kan håndtere lydafspilning i flere rum
      • Netværkstilslutning til streaming af musik fra hjemmenetværk eller internet
      • Understøtter Dolby Volume control, Dolby True HD og DTS-HD Master Audio
      • Harman Kardon Logic 7-teknik med 7.1-kanals, 360-graders lyd
      • Fem HDMI-indgange og en lang række forskellige A/V-tilslutninger

Harman Kardon AVR 365 7.1, 110-watt audio/video receiver

• Driver et 7.1-kanals surroundsystem og kan håndtere lydafspilning i flere rum
      • Netværkstilslutning til streaming af musik fra hjemmenetværk eller internet
      • Understøtter Dolby Volume control, Dolby True HD og DTS-HD Master Audio
      • Harman Kardon Logic 7-teknik med 7.1-kanals, 360-graders lyd
      • Seks HDMI-indgange, heraf en på forsiden, og en lang række forskellige A/V-tilslutninger

• Elektronik

• harman kardon
  • hjemmebioreceivere
  • avr

HARMAN (www.harman.com) fremstiller og markedsfører en bred vifte af audio og infotainment-produkter til bilindustrien, forbrugere og professionelle aktører - ved hjælp af 15 stærke brands, herunder AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon og Mark Levinson. Virksomheden er velrenommeret hos entusiaster i alle generationer og leverer udstyr til mange førende professionelle musikere og spillesteder. Over 20 millioner biler er udstyret med Harman's audio- og infotainment-systemer. HARMAN har ca. 11.800 ansatte på verdensplan og havde en salg på omkring 3,6 milliarder dollars for året der sluttede 31. marts 2011.Selskabets aktier handles på New York Stock Exchange under symbolet NYSE: HAR.

© 2011 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon and Mark Levinson are trademarks of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AKG is a trademark of AKG Acoustics GmbH, registered in the United States and/or other countries. EzSet/EQ is a trademark of HARMAN International Industries, Incorporated. Logic 7 is a registered trademark of HARMAN International Industries, Incorporated. Blu-ray Disc is a trademark of the Blu-ray Disc Association. Dolby is a registered trademark of Dolby Laboratories. DTS-HD Master Audio is a trademark of DTS, Inc. Features, specifications and appearance are subject to change without notice.