Udkommer 2.juni : NEDBRUD af Don Winslow

Seks intense fortællinger

I NEDBRUD beskriver Don Winslow en verden af overlegne tyve og low-life svindlere, besatte politibetjente, der kæmper med livet både uden for og på arbejdet, privatdetektiver, hashhandlere, dusørjægere og flygtninge, de tabte sjæle, der driver rundt gennem den mørke nat på USAs kriminelle motorvej.

Med hans varemærke af indsigt, menneskelighed, humor, action og det højeste niveau af litterær færdighed leverer Don Winslow en vifte af fortællinger, der vil blive til klassikere i krimigenren.

Don Winslow har udgivet kritikerroste romaner i knap 30 lande.

Ridley Scott har købt filmrettighederne til Styrken, som blev udgivet af HarperCollinsNordic i 2018, og Winslows seneste roman, Grænsen, er ligeledes solgt til filmatisering med samme instruktør.

Af forfatteren til Styrken og Grænsen.

OM BOGEN:

Vejl. pris 299,95
Kategori: Thriller
Imprint: HarperCollins
Udgivelsesdato: 2. juni 2020
Sider: 478
Oversætter: Merete Rostrup Fleischer
ISBN: 9788771916874

OM FORFATTEREN:

DON WINSLOW har skrevet 20 bestsellerromaner og er blevet belønnet med priser som: Raymond Chandler Award, LA Times Book Prize og Ian Fleming Silver Dagger og fik også i 2009 den danske krimipris Palle Rosenkrantz Prisen. Tidligere arbejdede han som journalist og privatdetektiv. I dag bor den 64-årige forfatter i Californien med sin kone.

For mere information kontakt:
Melina Larsen, Presse DK
melina.larsen@harpercollins.dk
+ 45 29254230

• don winslow
  • tab
  • nedbrud
  • styrken
  • forbrydelse
  • korruption
  • skyld
  • forræderi
  • retfærdighed
  • grænsen

HarperCollins i Danmark er en del af HarperCollins Nordic, datterselskab af HarperCollins Publishers. Med 4 medarbejdere i Danmark og over 30 medarbejdere på hovedkontoret i Stockholm. HarperCollins Nordic udgiver over 1.100 titler om året på svensk, norsk, dansk og finsk.

Melina Larsen

Pressekontakt Presseansvarlig HarperCollins Denmark +45 29 25 42 30

Ib Keld Jensen

Pressekontakt Presserådgiver Presserådgiver på danske forfattere samt udvalgte udenlandske forfattere +45 22 37 61 22