Foto: privat

Ringkøbings eksklusive kurbadshotel får ny direktør med stærk lederprofil

Bestyrelsen for Hotel Fjordgården i Ringkøbing har i dag besluttet at ansætte Ole Olsen som ny direktør. Ole Olsen udmærker sig med 20 års ledelseserfaring i hotel- og restaurationsbranchen, og den nye direktørs fornemste opgave bliver at bistå en drift, der tillader samarbejde med både de lokale samt virksomheder og samarbejdspartnere i regionen. At inspirere og motivere medarbejderne samt skabe ekstraordinære gode gæsteoplevelser er naturligvis en prioritet.

Den 25. juli starter Ole Olsen som ny direktør for Fjordgaarden, hvor han vil drage stor nytte af sin mangeårige og bredt favnende erfaring. Senest har Ole Olsen været ansat som direktør for Lübker Golf og Spa Resort på Djursland. Han har tidligere haft ledelses- og driftsansvar for Ebeltoft Strand, hoteller i Scandic koncernen og Strawberry Hotels.

Menneskelige relationer, faglighed og medarbejdernes trivsel er ifølge den nye direktør de vigtigste elementer for at skabe gode gæsteoplevelser. Det er vigtigt for både konferencegæsten, gæsten på et kur- og spaophold og den lokale gæst, der spiser i restauranten eller holder selskab. Alle ønsker at opleve et personale og et hotel i balance, der er i stand til at give mere end man forventer som gæst. Det kan Fjordgaarden levere med sin unikke beliggenhed i rolige omgivelser nær fjorden og de engagerede og empatiske medarbejdere.

Ole Olsen udtaler:

“Det er uden tvivl en inspirerende opgave for mig at få lov at stå i spidsen for et af Danmarks mest ambitiøse kurbadshoteller. Fjordgaarden har særligt de seneste år vist en anerkendelsesværdig udvikling og er i dag et topmoderne og luksuriøst kurbadshotel på meget højt niveau, der sågar netop har vundet prisen som ’Årets Spa’ ved Danish Beauty Award. Min fornemmeste opgave bliver først og fremmest at sikre en fortsat vækst og udvikling, og ikke mindst i samarbejde med bestyrelse og medarbejdere at sørge for, at Fjordgaarden forbliver et flagskib for ro, nærvær og fordybelse. Jeg ser meget frem til at gøre en forskel for alle omkring Fjordgaarden.”

Ny direktør skaber glæde i bestyrelsen
Hotel Fjordgaarden har siden 2007 været ejet af familien Stubkjær fra Grindsted, som stadig tager aktiv del i ledelsen gennem arbejde i hotellets bestyrelse. Den nuværende, konstituerede direktør, Martin Stubkjær, trådte i februar midlertidigt tilbage som bestyrelsesformand for at drive hotellet indtil den rigtige kandidat var fundet efter forhenværende direktør Brian Madsens afgang. Martin Stubkjær fortæller:

“Vi er meget glade for, at det netop er Ole, der skal overtage roret på Fjordgaarden. Han er en erfaren leder, der i høj grad afspejler og kan videreføre Fjordgaardens værdier. Hotellet har undergået stor forandring de seneste år, med åbningen af ny restaurant samt det nye store kurbad i 2020 og komplet renovering af vores hotelværelser i 2021, og vi er ikke i tvivl om, at Ole kan samle alle disse elementer i en autentisk helhedsoplevelse og sikre Fjordgaarden en endnu lysere fremtid.”

Martin Stubkjær vil genoptage sit arbejde som bestyrelsesformand, når den nye direktør tiltræder.

HAVE Kommunikation & PR

For yderligere information, kontakt venligst:
Stine Albrechtsen / stine@have.dk / 30 24 14 00

Om Ole Olsen
Ole Olsen er 48 år, og har mere end 20 års erfaring i hotel- og restaurationsbranchen, bl.a. fra Lübker Golf og Spa Resort, Ebeltoft Strand, Scandic og Strawberry Hotels. Ole Olsen er født og opvokset i København, men har været bosat i Aalborg i mange år. Ole Olsen forventer at flytte til Ringkøbing i forbindelse med den nye stilling som direktør på Hotel Fjordgaarden.

Stine Albrechtsen

Pressekontakt Seniorrådgiver & Head of Aarhus