Creative Business Cup Global Finals 2023: Nu skal verdens bedste kreative virksomhedsidé kåres

Den 5. juni er det igen tid til Creative Business Cups helt store internationale finale. Det foregår på Volume i København, og her vil dygtige startups fra hele verden mødes og dyste om at blive kåret som verdens bedste kreative startup-virksomhed.

Siden 2013 har Creative Business Cup hvert år kåret verdens bedste kreative startup-virksomhed. Alle der deltager ved konkurrencens globale finale i København, har allerede vundet den nationale konkurrence i et af de mere end 60 lande, der deltager ved dette års Creative Business Cup.

Det betyder, at konkurrencen er hård – og ikke mindst, at den internationale finale bugner med kreative og inspirerende idéer. Vinderen modtager ikke blot æren, men også adgang til en vifte af mentorer, forretningsydelser og finansieringsmuligheder, der for alvor kan hjælpe med at løfte virksomheden til nye dimensioner.

Desuden får finalens store vinder adgang til det eksklusive Creative Business Investors-program, som i løbet af et år vil understøtte arbejdet med at finde investorer og potentielle partnere.

Ved dette års globale konkurrence repræsenterer startupvirksomheden Write With LAIKA Danmark. De skal pitche deres virksomhedsidé: Et ’mikrolaboratorium’ for kreativ skrivning, hvor forfattere interagerer med egen og andres tekst på helt nye måder - til forskel fra endnu et AI-skriveredskab.

Inspirerende paneldebatter og talere
I år finder finalen sted den 5. juni på Volume i København, og udover kåringen af Top 3 blandt de mange kreative startups, kan man se frem til en dag i innovationens ånd med rig mulighed for networking med kreative iværksættere.

Desuden byder dagen også på inspirerende paneldebatter og talere – bl.a. med følgende nøglepersoner:

• Christian Stadil (Thornico Group)
  • Michael Wiatr (Antler)
  • Nicolai Jæpelt (Coop)
  • Henrik Lubker (Design Denmark)
  • Angunnguaq Larsen (NunaFonden)
  • Lotte Tisenkopfa-Iltnere (Madara)

En vigtig og værdifuld begivenhed
Rasmus Wiinstedt Tscherning er CEO for Creative Business Network, som afvikler den prestigefyldte konkurrence, og han udtaler følgende:

”Der er få ting, der er så opløftende som afholdelsen af Creative Business Cup. Tilsammen udgør de mange virksomheder, der deltager, et sammensurium af originale og ofte geniale idéer. Det er idéer, som så afføder innovative produkter og services, der gør livet bedre, lettere og sjovere at leve. Creative Business Cup er en både vigtig og værdifuld begivenhed for alle, der arbejder med og interesserer sig for kreative virksomheder, og hvert år sætter vi et ekstremt velfortjent spotlight på de virksomheder, der har gjort det allerbedst.”

Begivenheden bliver livestreamet, så alle over hele verden kan se med. Billetter til den fysiske event koster €29 og kan købes her. Læs mere om Creative Business Cup 2023 Global Finals her: cbnet.com/cbc2023

HAVE Kommunikation & PR

For yderligere information, kontakt venligst:
Amalie Søndergaard · amalie@have.dk · 28 58 81 50

Program for Creative Business Cup Global Finals 2023:

• 10:00 – 11:00: Top 10 af de kreative startups pitcher deres virksomhedsidé for juryen
  • 11:00 – 15:30: Inspirerende og tankevækkende diskussioner, paneldebatter og talks ved førende nøgleaktører
  • 15:30 – 16:00: Top 3 af de kreative startups kåres og hædres
  • 16:30 – 18:30: Green Impact Week talk: Hvilken betydning har bæredygtighed for virksomhedsmodeller?
    Derefter vil der være networking-muligheder, musik, kreativt marked og food court.

Amalie Søndergaard

Pressekontakt Rådgiver 28 58 81 50