Nu afsløres trailer og plakat til Gigis længe ventede animationsfilm BLOKHAVN!

Nu afsløres trailer og plakat til Gigis længe ventede animationsfilm BLOKHAVN!

Biografpremiere den 25. juni 2020

I dag lancerer Nordisk Film Distribution og Hyæne Film traileren og hovedplakaten til Gigis’ satiriske animationsfilm BLOKHAVN, som får landsdækkende biografpremiere den 25. juni. Med offentliggørelsen af traileren får publikum det første indblik i kunstnerkollektivet og YouTube-fænomenet Gigis’ allerførste spillefilm.

Gigis udkommer efter stor succes, som maskeret satire-fænomen på YouTube, med deres første spillefilm BLOKHAVN, som gruppen selv har skrevet, instrueret og animeret. Nu kan holdet bag BLOKHAVN endelig give det første indblik i filmens unikke univers. I den netop offentliggjorte trailer kan publikum opleve action, humor og en rapkæftet jargon i tråd med den verden, Gigis før har inviteret os ind i. Traileren introducerer os for de seks shababs, den sygt grimme lærer Torben, Alis dame Yasmina og vennernes mission om at redde skolen Blokhavn.

Gigis ønsker med BLOKHAVN at vise en ny form for ungdomsfilm, men stadig med de kendte shababs fra Gigis’ video-sketches kendt fra YouTube. Samtidig står nogle af landets førende artister bag musikken til filmen, herunder Gili, Burhan G og Kewan. BLOKHAVN får premiere i de danske biografer den 25. juni.

Se traileren: Klik her

Download plakat og trailer: Klik her

Handlingen
Ali og hans fem bedste venner bor i ghettoområdet Blokhavn. De går i 8. klasse på den lokale skole, der er udråbt til den værste skole i Danmark. Ali hader alt ved skolen på nær tre ting: sine venner, Yasmina fra parallelklassen og lærerinden Gertrud. Da det en dag bliver meldt ud, at skolen skal lukke, går det op for Ali, at han risikerer at miste alt: Han kan nemlig ende på en anden skole end sine venner og Yasmina! Ali beslutter sig derfor for at redde skolen og får overtalt sine venner til at hjælpe ham. Vennerne må nu holde sammen, men deres umulige redningsaktion går desværre langt fra som planlagt…

Holdet bag filmen
BLOKHAVN er både skrevet, instrueret og animeret af satiregruppen Gigis. Gigis har eksisteret siden 2016 og består af de fem venner Troels Unneland, Sorena Sanjari, Malthe Emil Kibsgaard, Daniel Sanjari og Adrian Hosseinpour.

Man har kunne følge BLOKHAVNS omdrejningspunkt, de fem shababs Ali, Hassan, Ahmed, Abdi, Musti (og Davito) i en række satiriske, selvironiske video-sketches, musikvideoer og radioprogrammer.

BLOKHAVN produceres af Daniel Mühlendorph og Ulaa Salim for Hyæne Film, der sidste år spillefilmsdebuterede med det anmelderroste drama Danmarks Sønner.

HAVE

For yderligere information, kontakt venligst:
Rikke Hesselholt // rikke@have.dk //28 43 38 93
Caroline Juul Mørck // carolinej@have.dk // 26 71 20 77

Fakta om BLOKHAVN

Rolleliste:

• Gigis
  • Birthe Neumann
  • Kjeld Nørgaard
  • Moon Afflick
  • Shohreh Sanjari
  • Sara Lou Stapf