Ny podcast sætter perspektiver på tidens forbilleder

Ny podcast sætter perspektiver på tidens forbilleder

Foran enhver præstation ligger inspiration.
Det undersøger Karen Bro i den nye Heartland podcastserie Forbilleder, hvor hun i samtale med en gæst vender drivkraft, drømme og betydningen af forbilleder. Forbilleder er præsenteret i samarbejde med Estée Lauder.

Den nye Heartland podcast Forbilleder offentliggør i dag det første afsnit i serien med skuespiller Amanda Collin som gæst. Skribent, debattør og tidligere chefredaktør Karen Bro er vært og vil i samtale med gæsten give perspektiver på, hvad det er, som driver os, hvem vi kigger på for inspiration, og hvorfor det er relevant i vores tid.

”Det er så vildt at tænke på, hvor meget det gennem hele vores livsbane betyder, hvem vi vælger som forbilleder. Jeg synes, det er super interessant at tale om, hvordan vi bruger vores forbilleder til selv at blive bedre. Både til det, vi gør - det vi arbejder med - men i sidste ende også til at blive bedre mennesker,” siger Karen Bro.

Podcastserien består i første omgang af seks afsnit og er skabt som en naturlig forlængelse af Heartlands Talks-program. På Heartland er ambitionen at give perspektiv på den verden, vi lever i, og samtalerne skal stå som et kompas i tiden, hvor de klæder lyttere på til at kunne tage del i den offentlige dialog.

”Vi lever i en samtid, hvor engagement er en nødvendighed. Derfor vil vi gerne sætte fokus på, hvad det er, der driver os. I vores talks-format har vi inviteret nogle af verdens mest inspirerende personer ind for at dele deres viden og syn på emner, der hjælper os med at forstå den hverdag, vi er en del af. Men vi spørger sjældent om, hvad der har drevet dem, eller hvem de har kigget på for at præstere. Det vil vi gerne gøre noget ved med den nye podcast,” siger Janne Villadsen, udviklings- & programdirektør for Heartland.

Podcasten er skabt i samarbejde med Estée Lauder og er starten på et nyt samarbejde mellem det internationale beauty brand og Heartland.

”Vi synes, at det var oplagt at arbejde sammen med Estée Lauder om at skabe denne podcastserie. De støtter nogle af tidens mest engagerende stemmer som bl.a. Amanda Gorman, der med sit digt ramte hele verden ved præsident Bidens indsættelse i 2021. Vi synes, det er vigtigt at drive det engagement videre i en serie af podcastsamtaler, der kan give nye perspektiver,” siger Janne Villadsen.

”Vores grundlægger, Mrs. Estée Lauder, turde drømme stort, gøre en forskel og tro på sig selv. Hun satte et stærkt aftryk på efterfølgende generationer, og derfor er det som en naturlig forlængelse heraf vigtigt for os at understøtte andre stærke stemmer for at skabe flere stærke stemmer. Derfor er vi meget glade for det nye samarbejde, vi har lavet med Heartland” siger Helene Basse, Brand General Manager, Estée Lauder Nordic.

Forbilleder udkommer hver 3. uge på Heartlands podcastplatforme.

Om Karen Bro
Karen Bro er uddannet fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX) og har arbejdet i ledende stillinger på blandt andet Berlingske, 24 timer og DR Nyheder, før hun blev chefredaktør på Ekstra Bladet fra 2011 til 2019. Hun står sammen med restauratør Anh Le bag samtaleformatet Kvindeligt Talt og var i 2019 med til at etablere det internationale onlinemedie 5 Media. Sammen med DJMX udarbejdede og lancerede Bro i 2021 en større undersøgelse af, hvordan mediebranchen bliver bedre til at forebygge og håndtere sexisme og seksuel chikane, og hun har netop sammen med Lederne og Dansk Industri været med til at lancere et nyt site om diversitet og flere kvinder i ledelse.

Karen Bro arbejder i dag som selvstændig journalist, rådgiver og facilitator samt fast debattør på Berlingske.

Om Heartland
Heartland er en kulturfestival, der præsenterer et internationalt program sammensat af fire søjler: MUSIC, ART, TALKS og FOOD. Her kombineres live-samtaler og samtidskunst med det bedste fra musik- og madscenen og finder sted i slotsparken ved Egeskov Slot på Fyn.

Heartland finder sted næste gang d. 2. – 4. juni 2022.

Mere info om Heartland kan findes på www.heartlandfestival.dk

Om Estée Lauder
Estée Lauder grundlagde sin virksomhed i 1946 med kun fire produkter og en urokkelig tro på at alle kvinder er smukke. Siden er virksomheden vokset til en af verdens førende indenfor kosmetikindustrien med produkter inden for hudpleje, makeup og duft og forhandles i over 150 lande verden over.

Mere info om Estée Lauder kan findes på www.esteelauder.dk

Billetsalg
Partoutbillet: 1.950 DKK ekskl. gebyr
Partoutbillet, børn (6-12 år): 650 DKK ekskl. gebyr