Ny fantasyfilm for hele familien af børnevært-duoen Marie Rønn og Jeppe Vig Find: LANDET AF GLAS

Landsdækkede biografpremiere den 19. juli 2018

Børnevært-duoen Marie Rønn og Jeppe Vig Find er nu klar med deres første spillefilm LANDET AF GLAS, en ny dansk fantasyfilm for hele familien. Jeppe og Marie er makkerparret bag talrige populære børne- og ungdomsprogrammer heriblandt DRs publikumssucceser ’Lille Nørd’ og ’Vilde Venner’. Nu har de sammen skrevet og instrueret deres debutspillefilm LANDET AF GLAS, som får premiere den 19. juli 2018.

I de bærende roller ses tre unge stortalenter, Albert Rudbeck Lindhardt, Flora Ofelia Hofmann Lindahl og Arien Takiar. Albert Rudbeck Lindhardt gjorde sig senest bemærket for sin bærende rolle i den anmelderroste ’Der kommer en dag’og medvirkede desuden i alle 24 afsnit af den populære julekalender ’Den anden verden’. Flora Ofelia Hofmann Lindahl stod senest på scenen som vinder af MGP i 2015 og nu debuterer hun som skuespiller med sin rolle i LANDET AF GLAS. De flankeres af Arien Takiar, der tidligere har optrådt på det store lærred som Tariq i de to populære familiefilm ’Iqbal & den hemmelige opskrift’ (2015) og ’Iqbal & superchippen’ (2016).

Herudover medvirker Esben Dalgaard Andersen, Vigga Bro, Adam Brix, Mads Riisom og Signe Egholm Olsen.

Se traileren på LANDET AF GLAS her: https://www.youtube.com/watch?v=OWHK9lJib4c

Synopsis
Jas bor alene på et nedlagt gartneri sammen med sin far, der er lastbilchauffør og ofte er væk. En dag finder Jas en pige og en gammel dame, der skjuler sig i laden. De kalder sig Neia og Alva og har underligt tøj på og vildt hår. De siger, at de bor inde i skoven og ikke kan vende tilbage. Jas vil gerne hjælpe dem og betror sig til sin bedste ven Isak. Snart ankommer et par agenter fra en hemmelig efterretningstjeneste til gården og begynder at stille en masse spørgsmål. Jas og Isak opdager, at der er krybskytter i skoven, som jager efter en meget sjælden og kostbar genstand, som sælges ulovligt på nettet til svimlende summer, Elverfolkets helbredende perle… Nu starter en vild jagt for at redde Jas’ nye venner.

Populære børneværter går til filmen
I mere end 15 år har Jeppe Vig Find og Marie Rønn sammen produceret kvalitetsindhold til børn og unge på diverse børneflader. Makkerparret har stået bag nogle af de mest populære børneprogrammer på DR og TV2, heriblandt et af DRs store flagskibe ’Lille Nørd’ og senest 'Vilde Venner'. Jeppe og Marie har desuden udviklet og instrueret flere andre succesfulde og prisvindende koncepter som ’Det Kongelige Spektakel’, ’Morgen Bavian’ samt ’Zak i skole’. Efter to år som børneredaktører på TV2 (2008-2010) startede Jeppe og Marie deres eget produktionsselskab op i 2010 under navnet Pilot Film. LANDET AF GLAS er deres første spillefilm, som de både har skrevet og instrueret.

Se bagerst:

• Fakta om holdet bag
  • Rolleliste
  • Øvrige fakta om filmen

Have Kommunikation

For yderligere information, kontakt venligst:
Simone Lassen // simone@have.dk // 81 71 47 37
Michael Feder // michael@have.dk // 22 43 49 42

Fakta om LANDET AF GLAS
LANDET AF GLAS er støttet af Filmværkstedet i samarbejde med Red Rental, Filmgear, Alexsounds, Kong Gulerod, Cosmotone og Mainstream. Filmen distribueres af Scanbox Entertainment.

Holdet bag:
Instruktører: Marie Rønn og Jeppe Vig Find