TEAM ALBERT får international premiere ved Nordic Film Days i Lübeck

TEAM ALBERT får international premiere ved Nordic Film Days i Lübeck

TEAM ALBERT med YouTube-stjernen Albert Dyrlund i hovedrollen er blevet udvalgt til børne- og ungdomskonkurrencen ved Nordic Film Days i Lübeck, Tyskland, hvor den får international premiere tirsdag den 30. oktober. Her skal filmen dyste mod 15 andre film fra hele Norden og de baltiske lande.

Regner Grasten Film kan nu offentliggøre, at TEAM ALBERT er blevet udvalgt til Børne- og ungdomskonkurrencen ved Nordic Film Days, som finder sted i tyske Lübeck fra den 30. oktober til 4. november. Her skal filmen med Albert Dyrlund i hovedrollen dyste mod 15 andre film fra bl.a. Skandinavien, Tyskland og Baltikum.

TEAM ALBERT er især blevet udvalgt for sin evne til at illustrere en del af ungdomskulturen gennem en charmerende historie med godt skuespil, store følelser og musik.

TEAM ALBERT er instrueret af Frederik Nørgaard, og foruden Albert Dyrlund medvirker Marcuz Jess Petersen, Laura Kjær og Olivia Hahn Reichstein. Filmen havde dansk biografpremiere over hele landet den 4. oktober 2018 og har international premiere tirsdag den 30. oktober 2018 i Lübeck.

Synopsis
I TEAM ALBERT er Albert en oprører, der ikke vil acceptere, at du ikke kan gøre det, du har lyst til, fordi du er låst fast af et samfund, der har lagt den lige linje for din karriere, siden du gik i børnehave. For at bryde ud af det gør Albert oprør mod skole, forældre og hele verden for at blive det, han er bedst til: En der underholder hele verden gennem YouTube.

Men på sin vej er Albert ved at miste sine bedste venner og allerværst den, der elsker ham mest – pigen, han tror, han ikke er forelsket i.

TEAM ALBERT er en varm og sjov film om kærlighed og venner for livet, men også om:

Hvis du kan drømme det, kan du gøre det!

Om holdet
YouTube-stjernen Albert Dyrlund indtager sin første hovedrolle, når han spiller karakteren Albert. Albert Dyrlund har over 160.000 abonnenter og mange 100.000 hits på sine videoer på YouTube, hvor han bl.a. kendes for sine egne sange som ”Hellerup Dreng”, ”Emoji” og ”Ulla”, der tilsammen er blevet set næsten 15 millioner gange.

Rollerne som de øvrige medlemmer af TEAM ALBERT besættes af tre af dansk films største talenter. Marcuz Jess Petersen, der fik sit gennembrud som Bo i Klovn-filmene (2010-2015), og Laura Kjær (Når solen skinner, Holiday) spiller Alberts to bedste venner, Toke og Ida, mens Olivia Hahn Reichstein får sin spillefilmsdebut som den nye pige i klassen, Louise.

TEAM ALBERT instrueres af Frederik Nørgaard, der også medvirker i filmen og har skrevet manuskriptet til filmen sammen med Thor Wissing Lange. Frederik Nørgaard har tidligere instrueret populære børne- og ungdomsfilm som Villads fra Valby (2015) og senest filmatiseringen af Bjarne Reuters Kidnapning (2017). TEAM ALBERT er Thor Wissing Langes spillefilmsdebut som manuskriptforfatter.

Filmen er produceret af Regner Grasten for Regner Grasten Film med støtte fra Det Danske Filminstitut v/ filmkonsulent Åke Sandgren og TV 2 Danmark.

Have Kommunikation

For yderligere information, kontakt venligst:
Peter Pishai Storgaard // peter.storgaard@have.dk // 28 49 33 86

Producent: Regner Grasten Filmproduktion A/S

CV’er

Albert Dyrlund
Albert Dyrlund er en af Danmarks største Youtube-stjerner med over 160.000 abonnenter på mediet og over 200.000 følgere på Instagram. Han har lavet Youtube-videoer siden 6. klasse og droppede ud af 1. g. for at forfølge drømmen om at leve af det, hvilket den 19-årige gør i dag. Team Albert bliver Alberts spillefilmsdebut. Albert Dyrlund har desuden lavet musik, der tilsammen er blevet streamet mere end 15 mio. gange.

Marcuz Jess Petersen
Marcuz Jess Petersen blev som 11-årig kendt af hele Danmark, da han spillede rollen som Bo i Klovn – The Movie (2010). Siden har den nu 20-årige skuespiller været med i Ask Hasselbalchs Antboy (2013)og Antboy: Den Røde Furies Hævn (2014) samt børnefilmen Detektiverne (2013). Marcuz kan igen opleves som Bo i den nyeste sæson af tv-serien Klovn (2018).

Laura Kjær
Laura Kjær er 22 år gammel og har tidligere været med i spillefilmen Når Solen Skinner (2016), der har vundet priser ved Film London Awards, Manchester International Film Festival og SUBTITLE European Film Festival. Hun har desuden en mindre rolle i Bille Augusts Lykke-Per (2018). Udover Team Albert er Laura til oktober aktuel i Isabella Eklöfs debutspillefilm Holiday (2018).

Olivia Hahn Reichstein
19-årige Olivia Hahn Reichstein får sin spillefilmsdebut i Team Albert. Til daglig går hun på Niels Brocks Handelsgymnasium i København.

Frederik Nørgaard
Frederik Nørgaard er skuespiller, manuskriptforfatter og instruktør. Han dimitterede fra Den Danske Filmskoles manuskript masterclass i 2012 efter at han allerede tilbage i 1996 debuterede som skuespiller. Frederik har instrueret børnefilmen Villads fra Valby (2015) og senest børnefilmen Kidnapning (2017), der er baseret på Bjarne Reuters ’Bertram’-serie. Som skuespiller har Frederik Nørgaard bl.a. været med i tv-serien Den som dræber (2011) og filmen Tarok (2013).

Regner Grasten
Regner Grasten ejer sammen med Tove Grasten Regner Grasten Film. Regner Grasten har igennem årene produceret mange store film deriblandt Krummerne (1991), Det forsømte forår (1993), Kun en pige (1995), Kærlighed ved første hik samt resten af Anja og Viktor-filmene (1999-2008), Hvidsten gruppen (2012), Villads i Valby (2015), 37 (2016), En-to-tre-nu! (2016) og senest Kidnapning (2017). Udover film har Regner Grasten Film produceret TV-julekalenderne Krummernes Jul (1996) og Brødrene Mortensens Jul (1998) for TV2 Danmark. De to julekalendere blev nogle af de største seersucceser i dansk TV.