Trailer og hovedplakat til årets største danske animationsfilm TERNET NINJA 2 er ude nu!

Nu er der ikke længe til, at den ternede ninja vender tilbage til de danske biografsale! Og i dag kan Anders Matthesen og holdet bag filmen præsentere traileren og hovedplakaten til TERNET NINJA 2, der får landsdækkende biografpremiere den 19. august. Filmen er instrueret af Anders Matthesen og Thorbjørn Christoffersen, som også var makkerparret bag den første film.

Med traileren får publikum for alvor et indblik i Anders Matthesens opfølger om den ternede ninja. Traileren byder på humor, action og en spændende tur til Thailand, når Ternet Ninja vender tilbage - i splinternyt hylster - og får Aske med på jagt efter hævn og retfærdighed!

Traileren lader også publikum få en lille forsmag på Matthesens nye lydunivers. For ligesom i den første film er TERNET NINJA 2 fyldt med nye originale danske ørehængere, som Anders Matthesen selv har skrevet.

Se traileren her

Download traileren her

Hovedplakaten er vedhæftet.

Handlingen i TERNET NINJA 2
Ternet Ninja vender tilbage – i et nyt hylster. Den kyniske legetøjsgigant Phillip Eberfrø er ved at slippe for straf, og uskyldige børn er i fare. Jagten på hævn og retfærdighed genoptages sammen med 13-årige Aske. De to flankeres af både Sirene og Askes papfar Jørn, der går all in på sin nyeste opfindelse: en fordøjelsesapp. Evigt lækkersultne Sune er også med – og selvfølgelig Askes (uundværlige) onkel Stewart, der som altid spreder hygge i familien.

Et enestående dansk filmfænomen
I 2018 tog Ternet Ninja Danmark med storm. Alene på premieredagen solgte den 52.000 billetter. Filmen endte med et billetsalg, som slog danmarksrekorder, da den rundede 950.000 solgte billetter. Samtidig er det den bedst omsættende danske biograffilm nogensinde og er ligeledes belønnet med flere Robert-priser og Bodil-nomineringer.

Holdet bag filmen
Som i den første film er det Anders Matthesen selv, der har skrevet manuskriptet og instruerer TERNET NINJA 2 sammen med Thorbjørn Christoffersen. Anders Matthesen tager sig også af at indtale alle filmens stemmer med undtagelse af rollen som Aske, der indtales af Louis Næss-Schmidt og Jessica, der indtales af Emma Sehested Høegh. Filmens producere er Trine Heidegaard og Anders Mastrup samt Cemille Matthesen som Executive Producer. Filmen er produceret af A. Film Production A/S, Sudoku ApS og Pop Up Production ApS.

For yderligere information, kontakt undertegnede:
Rikke Hesselholt, mobil: 28433893, mail: rikke@have.dk
Kathrine Clemmensen, mobil: 22902645, mail: kathrine@have.dk

Fakta om TERNET NINJA 2

HOLDET

Stemmer: Anders Matthesen (samtlige stemmer på nær Aske og Jessica), Louis Næss-Schmidt (Aske) og Emma Sehested Høegh (Jessica)

Instruktører: Anders Matthesen og Thorbjørn Christoffersen

Manuskript: Anders Matthesen

Score: Christian Vinten

Sange: Anders Matthesen

Music Supervisor: Saqib Hassan

Art Director og CGI Karakter design: Kresten Vestbjerg Andersen