Trailer og plakat til Christian Lollikes KAGEFABRIKKEN er ude!

Tales Inc. og Scandinavian Film Distribution er i dag klar med trailer og plakat til Christian Lollikes spillefilmsdebut KAGEFABRIKKEN. I traileren møder vi Nicolas Bro som kagefabrikanten Niels Agger, der har mistet lysten til at leve. Hans kagefabrik er så dårlig en forretning, at den snart går konkurs. For at redde både Niels og fabrikken foreslår hans familie en omfattende sundhedsmodernisering, der både byder på slankekager, mavebøjninger og motionscykler. Men Niels vil hellere gå helt andre veje med sin fabrik…

KAGEFABRIKKEN er en tankevækkende og satirisk romantisk komedie, der undersøger danskernes fremmedangst og fremadstormende sundhedsfanatisme. Det er en fortælling med kærligheden i centrum, en bevægende og vild historie om en søgende, kriseramt mand og en familie, der skal finde sig selv midt i en brydningstid. Filmen har et stærkt cast, der inkluderer bl.a. Nicolas Bro, Bahar Pars, Tina Gylling Mortensen, Emma Sehested Høeg og Andreas Jebro m.fl. KAGEFABRIKKEN får dansk biografpremiere den 5. januar 2023.

Traileren kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=UZWzjqNG768
Trailer og plakat kan downloades her: https://www.dropbox.com/t/P5jurdtxUjLfqXtu

Handlingen
Den midaldrende kagefabrikant Niels er på kanten af et sammenbrud, da hans fabrik er på randen af konkurs. Derfor forsøger hans kone Else at redde fabrikken ved at hjemkalde datteren June og hendes mand Jonny, som foreslår en omfattende modernisering, der har fokus på produktion af sunde kager. Niels kan ikke overskue denne moderniseringsproces og forelsker sig i stedet hovedkulds i fabrikkens nye rengøringsdame, Zeinab.

Holdet bag
Den debuterende filminstruktør Christian Lollike er en af dansk teaters mest prisbelønnede og dristige skikkelser gennem de sidste 20 år og har adskillige teaterproduktioner i bagagen. Han er uddannet dramatiker ved Aarhus Teater og har over de seneste 15 år sat fokus på politiske debatter gennem sine mange forestillinger. Christian Lollike har lavet teater om terrorister, flygtninge, selvmordere og voldtægtsforbrydere. Han er blevet kaldt et kraftcenter i dansk teater og så har han desuden modtaget en lang række prestigefyldte priser for sit arbejde både som instruktør, dramatiker og producent.

Bag kameraet har Tales Inc. sikret sig Lars von Triers faste filmfotograf, Manuel Alberto Claro, Rikke Tvilum som production designer, Anders Villadsen som klipper, Rune Klausen og Thomas Peres-Pape på lyd samt Jonas Struck og Karen Krogshøj som komponister.

KAGEFABRIKKEN produceres af Maj Andersson, Michael Fleischer og Kim Magnusson for Tales Inc. og er støttet af FilmFyn, Det Danske Filminstitut og Danmarks Radio. Filmen distribueres i Danmark og Norden af Scandinavian Film Distribution.

KAGEFABRIKKEN får dansk biografpremiere den 5. januar 2023. Filmen fik verdenspremiere den 14. september 2022 på Zürich Film Festival, hvor den var udtaget til hovedkonkurrencen.

HAVE Kommunikation & PR

For yderligere information, kontakt venligst:
Emilie Baggesen Selin / 26 11 41 04 / emilie@have.dk

Varighed: 1 time og 47 minutter
Dansk premieredato: 5. januar 2023
Distribution: Scandinavian Film Distribution
Støttet af: Det Danske Filminstitut, FilmFyn, Danmarks Radio og Den Vestdanske Filmpulje

Emilie Selin

Pressekontakt Seniorrådgiver