Karen-Lise Mynster og Baard Owe. Credits: Jason Idris Alami

Traileren til det danske romantiske drama CHRISTIAN IV – DEN SIDSTE REJSE er ude nu!

Med Baard Owe i sin sidste store rolle samt Karen-Lise Mynster, Rosalinde Mynster og Rudi Køhnke i de i øvrigt bærende roller.

Good Company Films og Reel Pictures kan i dag offentliggøre traileren til instruktør Kasper Kalles spillefilmsdebut CHRISTIAN IV – DEN SIDSTE REJSE. Det romantiske periodedrama følger Christian IV’s sidste levende timer i kampen for at sikre sit genmæle. En kamp hvor Christian IV må åbne døren til sin fortid med ekskonen Kirsten Munk og mindet om deres stormfulde ægteskab. Den ældre Christian IV spilles af afdøde Baard Owe i sin sidste store filmrolle, mens den ældre Kirsten Munk spilles af Karen-Lise Mynster. De yngre udgaver af Christian IV og Kirsten Munk portrætteres af henholdsvis Rudi Køhnke og Karen-Lise Mynsters egen datter, Rosalinde Mynster.

CHRISTIAN IV – DEN SIDSTE REJSE fik verdenspremiere den 4. oktober på dette års CPH PIX og har dansk biografpremiere den 13. december 2018.

SE TRAILEREN HER: https://youtu.be/japN2pmYu1Q

TRAILEREN KAN DOWNLOADES HER: https://we.tl/t-4SjyC48BsH

Synopsis

Året er 1648. Christian IV er alvorligt syg, og med døden i hælene tager den syge konge mod København for at dø på Rosenborg Slot. Han sender bud efter sin ekskone Kirsten Munk, som han har holdt indespærret siden deres voldsomme skilsmisse. Kirsten skal underskrive en række anklagepunkter, så Christian kan få oprejsning og sikre sit eftermæle; men gensynet sætter ild til en fortid med utroskab og jalousi. Turen mod København bliver en rejse i Christians og Kirstens stormfulde ægteskab, fra første møde og forelskelse til bitter strid og ulykkelig kærlighed. Et kammerspil i en karet, der ræser gennem kærlighed, had, synd og forsoning.

Holdet bag

CHRISTIAN IV – DEN SIDSTE REJSE er Kasper Kalles spillefilmsdebut som instruktør. Manuskriptet er skrevet af Kasper Kalle i samarbejde med skuespiller og manuskriptforfatter Trine Appel, baseret på Trine Appels idé. Kasper Kalle har tidligere samarbejdet med filmens fotograf, Catherine Pattinama Coleman, som til Kaspers afgangsfilm fra Den Danske Filmskole i 2015, Sorte Måne, vandt prisen for bedste fotografering til Ekko Shortlist Award 2016. I forbindelse med CHRISTIAN IV – DEN SIDSTE REJSE, var Kasper Kalle nomineret til Politikens Talentpris ved dette års CPH PIX.

CHRISTIAN IV – DEN SIDSTE REJSE er produceret af Claudia Saginario for Good Company Films. Claudia Saginario blev uddannet ved Den Danske Filmskole samme år som Kasper Kalle.

Have Kommunikation

Tlf: 33252107

For yderligere information, kontakt venligst:

Helene Obel // helene@have.dk // 28 77 79 27

Rikke Hesselholt // rikke@have.dk // 28 43 38 93