H.K.H. Kronprinsesse Mary åbner Cph Garden 2017

Den 21. juni 2017 deltager H.K.H. Kronprinsessen i den officielle åbning af Cph Garden 2017, som arrangeres af Haveselskabet. H.K.H. Kronprinsessen vil her bl.a. navngive en helt ny rose, som ser dagens lys i anledning af Cph Garden 2017.

Onsdag den 21. juni 2017 slår Cph Garden for første gang portene op, og Danmark får sin første store haveudstilling, hvor den nordiske havetradition vises frem, og haveglæden fejres.

- Vi er virkelig glade og taknemmelige over, at H.K.H. Kronprinsessen vil hjælpe os med at åbne Cph Garden. Kongehuset har altid spillet en stor rolle i den danske havetradition. Kronprinsessens deltagelse er med til at understrege, hvor vigtig en dag det er, når Danmark får sin første store haveudstilling, der har haveglæden i fokus. Vi glæder os til denne festlige start på fem dage i haveglædens tegn, fortæller direktør for Haveselskabet Charlotte Garby.

Åbningsdagen den 21. juni er forbeholdt medlemmer af Haveselskabet, særligt inviterede samt pressen.

Presseprogram for den officielle åbning udsendes snarest muligt.

Tilmelding for pressen til åbningsarrangementet
Presse, der ønsker at dække åbningen den 21. juni kl. 14 bedes sende en e-mail med navn, stilling og medie samt kontaktinformationer til presseansvarlig for Cph Garden 2017 Regine Wowk på: regine@wowk.dk senest mandag den 19. juni kl. 11.00.

Pressebriefing foregår den 21. juni kl. 13 i Valbyparken ved indgangen til Festpladsen på Tudsemindevej.

Fakta om Cph Garden
Med et bugnende program med otte showhaver, mere end 150 udstillere og en lang række foredrag kan både fagfolk og haveentusiaster opleve det ypperste inden for nordisk havetradition.

Cph Garden finder sted i Valbyparken på Festpladsen (Tudsemindevej, København SV). Cph Garden er inspireret af store blomstershows i blandt andet Chelsea og Hampton Court. Haveselskabet forventer op mod 20.000 deltagere fra både Danmark og udlandet til Cph Garden 2017.

Læs mere om Cph Garden her

Kontaktinformation

• Direktør i Haveselskabet, Charlotte Garby, mail: cg@haveselskabet.dk og telefon 2370 0076
  • Marketingchef i Haveselskabet, Bente Enert Yde mail: be@haveselskabet.dk og telefon 4040 2420
  • Presseansvarlig for Cph Garden, Regine Wowk, mail: regine@wowk.dk og telefon 5129 3674

Fotos og info om program m.m. kan hentes her: www.haveselskabet.dk/presse og www.cphgarden.dk

• haveselskabet

Fakta om Haveselskabet

Haveselskabet er en non-profit forening, hvor over 30.000 entusiastiske og haveglade medlemmer inspirerer hinanden til at få endnu større glæde af haven.

Haveselskabet udgiver medlemsmagasinet "Haven", som vores medlemmer modtager 10 gange om året. "Haven" kan ikke købes i løssalg i butikkerne.

Haveselskabet har Haveselskabets Have på Frederiksberg, driver haveselskabet.dk og Haveselskabets rådgivning, hvor medlemmer kan få gratis og uvildig ekspertrådgivning.

Haveselskabets lokale afdelinger arrangerer hvert år over 1.000 havearrangementer og Åbne Haver i hele landet.

Bente Yde Enert

Pressekontakt Presse- og kommunikationschef Pressekontakt, Haveselskabet & Cph Garden 2019 40 40 24 20

Louise Møller

Pressekontakt Havefaglig rådgiver Haveselskabets Rådgivning, Presse, Cph Garden 2019 45 27 11 19