Honeywells innovative faldbeskyttelse gør klatrestiger mere behagelige og sikre

ROISSY, Frankrig, 14. januar 2015 — Honeywell (NYSE: HON) har lanceret et innovativt udvalg af styrede glidere for at give dem, der arbejder på Söll GlideLoc stiger og skinner effektiv beskyttelse mod farlige baglæns fald samt forbedret komfort. De nye Söll® BodyControl glidere er helt i overensstemmelse med de seneste EN 353-1:2014 EU standarder (personligt faldbeskyttelsesudstyr - styrede faldstoppere), ideelle til arbejdere i industrier som telekommunikation, vind industri og generel industri.

“Abejdere vil være så sikre som muligt, når de klatrer op af stiger og lodrette styreskinner, uden at opgive komfort, " sagde Konrad Soergel, produktchefhos Fall Protection Systems, Honeywell Industrial Safety, EMEA. "De nye Söll BodyControl glidere er de eneste styrede glidere på markedet i dag, som sikrer hurtig standsning og samtidig er den ideelle løsning for mange forskellige klatringstyper, tæt på stigen eller tilbagelænet."

Takket være det innovative design sikrer Söll BodyControl effektiv standsning både i baglæns og nedadvendte faldsituationer. Den beskytter arbejdere mod potentielt sene eller omvendte standsninger og dermed mod forbundne risici for alvorlige kropsskader.

Söll BodyControl produktserien er designet med udgangspunkt i arbejderens komfort. Den fås med forskellige alternativer til fastkobling, der passer til forskellige arbejdsmiljøer og klatrevaner. Söll BodyControl I er udstyret med en brystkobling, der gør brugere i stand til at klatre behageligt tæt på stigen. Det er vigtigt, når man bevæger sig i lukkede rum samt på afskærmede stiger og i mandehuller. Söll BodyControl II er ideel for arbejdere, der føler sig mere behageligt tilpas, når de læner sig bagud, mens de klatrer. Söll BodyControl II tilbyder to koblingspunkter på bryst og mave, som aktiverer sikkerhedslåsen uafhængigt af hinanden, så arbejderen stopper sikkert i alle faldsituationer (også baglæns fald).

For at styrke komforten yderligere bevæger hjulene på glideren sig i en hængende aksel, så anordningen glider nemt i alle situationer, også når de skal forbi led. På den måde bliver arbejderen mindre træt. Desuden er den ergonomiske karabinerlås - designet til at opfylde alle internationale krav - stor og nem at tage fat i for at sikre, at den nemt kan åbnes og lukkes, selv med handsker.

Andre egenskaber omfatter forbedret holdbarhed takket være større og mere robuste polymerhjul - med dobbelt så lang levetid som konventionelle hjul - og et nyt design, der dækker 80 procent af stødabsorberingen og giver forbedret beskyttelse mod påvirkninger, længere levetid og reducerede vedligeholdelsesomkostninger. Söll BodyControl er også udstyret med en visuel faldsindikator for at muliggøre inspektion før brug.

Söll BodyControl faldstoppere er udviklet til at give den bedste faldstopløsning kombineret med Miller Revolution selerne for at sikre, at arbejderne er i sikkerhed og har det behageligt. Söll BodyControl I fastsættes på perfekt vis på brystringene på Revolution R5-selen, og Söll BodyControl II er ideel, når den sættes på brystringene og D-maveringen på Revolution R6-selen.

For yderligere oplysninger om Söll BodyControl faldstoppere, se følgende video: http://budurl.me/HSPSollBodyControlUK.

For at få flere oplysninger om Honeywell Industrial Safety, verdens førende producent af det bredeste top-til-tå-sortimentaf personlige værnemidler til industrien, henviser vi til vores webstedhttp://www.honeywellsafety.com/Nordic

• Industri, produktion

• glidere
  • söll bodycontrol
  • faldstop
  • faldbeskyttelse
  • sikkerhed
  • beskyttelsesudstyr

Honeywell Industrial Safety (HIS), som er en del af Honeywell Automation and Control Solutions, hjælper virksomheder med at håndtere sikkerhedsfaktorer på arbejdspladsen. HIS tilbyder det bredeste sortiment af sikkerhedsprodukter til industrien — lige fra personlige værnemidler, herunder øjenværn, høreværn og hovedværn, til faldsikringsudstyr og åndedrætsværn, software, førstehjælpsudstyr og systemer til overvågning af giftige og brandfarlige gasudslip, der beskytter medarbejdernes liv — overalt, hvor de er udsat for farer — mens de også beskytter virksomhedernes driftsfunktioner. Honeywell Industrial Safety fører sikkerhedsløsningerne skridtet videre ved at lede overgangen fra punkt-til-punkt-løsninger til netværksforbundne løsninger. Uanset om det gælder systemer til overvågning af gasudslip og personlige værnemidler eller bærbare og forankrede enheder, så giver vores produkter adgang til netværksforbundne sikkerheds- og logistikløsninger, som hjælper vores kunder med at imødekomme nutidens sikkerhedskrav, håndtere risikofaktorer og forbedre produktiviteten. HIS hjælper vores kunder med at træffe bedre beslutninger ved at forbinde sensorer på tværs af virksomhedens driftsfunktioner, hvilket tillader adgang til realtidsdata, der giver et nøjagtigt overblik over alle sikkerhedsfaktorer døgnet rundt.

Honeywell (www.honeywell.com)er en førende diversificeret teknologi- og produktionsvirksomhed i Fortune 100-klassen, der forsyner kunder over hele verden med rumfartsprodukter og -tjenester, teknologier til kontrol af bygninger, boliger og industri, turboladere og højtydende materialer. Besøg www.honeywellnow.com for at finde flere nyheder og oplysninger om Honeywell.

Denne pressemeddelelse indeholder udtalelser, der muligvis kan opfattes som "forudsigelser" i henhold til Sektion 21E i den amerikanske Securities Exchange Act fra 1934. Med undtagelse af udtalelser, som relaterer sig til historiske fakta, skal alle udtalelser, som omhandler aktiviteter, begivenheder eller udviklinger, som vi eller ledelsen tilsigter, forventer, planlægger, tror eller forudsiger, opfattes som "forudsigelser". Sådanne udtalelser er baseret på visse antagelser og vurderinger, som ledelsen har foretaget med baggrund i ledelsens erfaringer og opfattelse af historiske tendenser, de aktuelle økonomiske og branchemæssige forhold, forventet fremtidig udvikling og andre faktorer, som ledelsen mener, er relevante. De forudsigelser, der er indeholdt i denne pressemeddelelse, er også behæftet med betydelige risici og usikkerheder, herunder uden at være begrænset til, økonomiske, konkurrencemæssige, lovmæssige og teknologiske faktorer, der påvirker vores drift, markeder, produkter, services og priser. Sådanne forudsigelser er ikke garantier for fremtidige resultater og afviger muligvis fra de faktiske resultater, udviklinger og forretningsmæssige beslutninger.

Pressekontakt Field Marcom Manager Europe +46 (0)42 88 135