Hövding indgår samarbejde med Danmarks største sportsbrand, Sportmaster.

​Svenske Hövding indgår samarbejde med Danmarks største sportskæde

Hövding indgår samarbejde med landets største sportsbrand, Sportmaster, der bringer den svenske opfindelse ud på hylderne i kædens danske butikker. Med samarbejdet ser Hövding frem til at nå ud til endnu flere aktive danskere der, hvor de befinder sig. Airbaggen til cyklister forhandles nu i hele 218 butikker i Danmark.

Svenske Hövding, der står bag den populære airbag til cyklister, indgår samarbejde med Danmarks største sportskæde, Sportmaster.

Med samarbejdet bliver Hövding nu fysisk tilgængelig i syv udvalgte butikker såvel som online. Den svenske opfindelse forhandles bl.a. i Sportmasters shop-in-shop hos Magasin på Kongens Nytorv i København, Bruuns Galleri i Aarhus, Fields og Fisketorvet.

"Danmark er et banebrydende land, når det kommer til cykling, og vores vision er at beskytte så mange cyklister som muligt. Vi ser frem til samarbejdet med Sportmaster, der giver os mulighed for nå ud til mange flere mennesker og få synlighed i butikker, hvor der ikke kun sælges cykler, men hvor aktive mennesker befinder sig," siger Mikael Tancred, International Sales Manager hos Hövding.

“Vi er rigtigt glade for at have indgået et samarbejde med Hövding, og vi kan allerede nu mærke en god respons fra vores kunder. Vi har en strategi om at lede markedet med de førende brands, og med den innovation, som Hövding har bragt til markedet for cykelsikkerhed, har de placeret sig som et af de mest interessante brands inden for området. Vi ser frem til at kunne tilbyde vores kunder en ny og spændende måde til at øge sikkerheden på cykelstien,” udtaler Jacob Thomasen, der er kategorichef hos Sportmaster.

Påvist succes i andre lande

Sportmaster er markedsleder i Danmark med over 100 butikker rundt om i landet, og med samarbejdet er Hövding nu tilgængelig i 218 butikker i Danmark.

Strategien med at sælge i sportskæder og ikke kun i cykelbutikker har vist gode resultater i andre markeder herunder i Sverige, hvor Hövding bl.a. forhandles i Intersport og Stadium.

Globalt benytter flere end 200.000 mennesker verdens første airbag til cyklister, som forhandles i 16 markeder i Europa samt i Japan. Danmark udgør ca. en tredjedel af salget og er således et af de største nuværende markeder.

Emner

Hövding er en diskret krave, cyklisten bærer om sin hals. Kraven indeholder en sammenfoldet airbag, som udløses på 0,1 sekund, når den er involveret i en ulykke. I en stor test af cykelhjelme, udført af Folksam, blev det påvist, at Hövding har 3 gange bedre stødoptagelsesevne end alle traditionelle cykelhjelme. Hövdings airbaghjelm til cyklister kan i dag fås på 16 markeder i Europa og i Japan. Hövding sælges i mere end 1.000 butikker og på hovding.com. Virksomheden har 40 ansatte i Malmö. Hövding blev noteret på Nasdaq First North den 16. juni 2015. www.hovding.com

Hövding er en diskret krave, cyklisten bærer om sin hals. Kraven indeholder en sammenfoldet airbag, som udløses på 0,1 sekund, når den er involveret i en ulykke. I en stor test af cykelhjelme, udført af Folksam, blev det påvist, at Hövding har 3 gange bedre stødoptagelsesevne end alle traditionelle cykelhjelme. Hövdings airbaghjelm til cyklister kan i dag fås på 16 markeder i Europa og i Japan. www.hovding.com