Ny teknologi reducerer omkostningerne for den grønne branche

Transportområdet har haft det længe. Og nu får den grønne branche det også: Et flådestyringssystem. Husqvarna Fleet Services er verdens første online styringsværktøj til have- og parkmaskiner. Og gevinsterne er mange.

Verdens første producentbaserede flådestyrings-system til den grønne branche
Efter 8 års udvikling og en masse input fra kunder er Husqvarna klar til at lancere verdens første producentbaserede flådestyrings-system til den grønne branche: Husqvarna Fleet Services. Systemet samler alle informationer om maskinparken i et cloud-baseret, online styringsværktøj, der giver dig indblik i maskinernes brug og slitage.

Triple-win løsning
Husqvarna Fleet Services er en 3-i-1 løsning til gavn for alle led i den grønne sektor:

1. Du reducerer omkostningerne i hele driftsenheden. Systemet giver dig nemlig overblik over hele maskinparken ved at have alle maskiner samlet ét sted digitalt. Det gør det lettere for dig at organisere arbejdet – ikke ud fra formodninger, men ud fra valid data.
  2. Du undgår kostbare nedbrud midt i arbejdstiden. Maskinerne er nemlig altid klar til brug, fordi du får besked i god tid, før en maskine skal til service.
  3. Du forebygger arbejdsskader, fordi du kan holde øje med vibrationsniveauerne, og maskinen giver feedback på din brug af maskinen.

Brugervenlig opsætning
Husqvarna Fleet Services består kun af få dele, der tilsammen giver dig overblikket over maskinparken:

• Maskinsensoren registrerer, hvor meget maskinen bruges, og hvornår den skal til service. Maskinsensoren er en chip, der monteres på maskinen, så den kan sende informationerne videre til basestationen. Chippen vil fra 2018 være indbygget i Husqvarnas håndholdte produkter. For nu kan chippen eftermonteres på div. batteriprodukter, både Husqvarnas og andre mærker.
  • Basestationen samler informationerne om maskinerne på ét sted. Maskinens data overføres automatisk via skyen, når maskinen er tilbage i dok. Informationerne kan ses via app eller pc.
  • Bruger ID til maskinførerne, så du kan sikre optimalt arbejdsmiljø for den enkelte arbejder.

Hør, hvad Tivoli synes om Fleet Services

Tivoli i København testede sidste år Fleet Services. Klik på linket og hør chefgartner Tom Knudsen fortælle, hvilke gevinster Husqvarna Fleet Services giver den populære forlystelsespark.

• Miljø, energi

• den grønne branche
  • fleet services
  • online styringsværktøj
  • driftsbesparelse
  • husqvarna
  • skov-park

Husqvarna Group er verdens største producent af udendørs haveprodukter som motorsave, plæneklippere, trimmere og havetraktorer. Koncernen er førende i Europa inden for vandingsprodukter til forbrugere og en af verdens førende inden for skæremaskiner og diamantværktøj til professionelle inden for bygge- og stenindustrien. Koncernens produkter sælges via forhandlere og detailhandlere i mere end 100 lande, herunder varemærkerne Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah og Diamant Boart. Nettoomsætningen i 2015 var 36 mia. svenske kroner, og det gennemsnitlige antal medarbejdere var ca. 13.000 i 40 lande.

Nicolai Thorsøe

Pressekontakt Marketingkoordinator 4043 0970