Hydroscand vokser gennem yderligere opkøb i Storbritannien

Hydroscand vokser gennem yderligere opkøb i Storbritannien

Hydroscand Group vokser! Hydroscand i Storbritannien gør endnu et opkøb – af virksomheden Yorkshire Hose & Fittings Limited. Den nye tilføjelse demonstrerer Hydroscands globale vækstkraft og evne til at udvide sine aktiviteter.

Yorkshire Hose & Fittings blev etableret i Doncaster i 1992 og har opbygget et solidt ry for kundeservice. Oprindeligt fokuseret på den lokale mineindustri, har virksomheden diversificeret sig for at hjælpe kunder i forskellige industrier lokalt.

Transaktionen, som blev gennemført den 31. december 2023, er endnu en komplementær og strategisk fordelagtig tilføjelse til Hydroscands britiske aktiviteter. Yorkshire Hose & Fittings, en mangeårig kunde hos Hydroscand, tilføjer en base for Hydroscands mobile slangeservice SlangExpress for at udvide til South Yorkshire-området.

Grundlæggeren af Yorkshire Hose & Fittings, Paul Jeffs, forlader virksomheden med øjeblikkelig virkning. Scott Kennedy vil fortsætte med virksomheden og støtte dens udvikling og integration i løbet af de kommende måneder.

- Vi er meget glade for, at Yorkshire Hose & Fittings bliver en del af Hydroscand Group. Som mangeårig kunde har vi allerede et fremragende samarbejde med Scott, og jeg ser meget frem til at bygge forretningen sammen i Doncaster og det omkringliggende område,” siger Rebecca Galley, administrerende direktør for Hydroscand UK.

- Det føles som om det var i går, at Yorkshire Hose and Fittings blev grundlagt af Ian Gambles og mig selv. Scott kom til os i 1995 og har været en integreret del af virksomheden lige siden. Efter at have handlet med Hydroscand i mange år, er jeg glad for at vide, at YHF vil blive styrket under deres ledelse. Jeg ønsker dem alt det bedste, siger Paul Jeffs, grundlægger af Yorkshire Hose & Fittings.

Dette er Hydroscands anden investering for 2024 og er endnu et eksempel på virksomhedens ekspertise i at understøtte overgangen af virksomheder fra stiftere, familier og langsigtede private ejere til nye forvaltere. Virksomheden fortsætter med at søge yderligere opkøbsmuligheder for slanger og fittings, og mobile slangereparations-virksomheder.