Hydroscands slangebeskyttelse i tekstil skaber et mere sikkert arbejdsmiljø

Hydroscands slangebeskyttelse i tekstil skaber et mere sikkert arbejdsmiljø

Når en hydraulikslange går i stykker, kan det føre til alvorlige ulykker og kvæstelser. Hydroscands slangebeskyttelse i tekstil til hydraulikslanger reducerer risikoen for, at der sker en ulykke og skaber et mere sikkert arbejdsmiljø.

Hydroscand fokuserer på sikkerheden for sine kunder og medarbejdere. Hydraulikslanger er overalt – i mange industrier og maskiner – og hvis de går i stykker, kan det føre til ulykker. Gennem slangebeskyttelse i tekstiler, til blandt andet hydraulikslanger, ønsker Hydroscand at forebygge ulykker og mindske risikoen for skader på arbejdspladsen.

Hydroscands kundefokus er at sætte sig ind i sine kunders hverdag, uanset udfordringen har Hydroscand altid en løsning. Der er omfattende risiko for skader i miljøer, hvor der anvendes hydraulikslanger. Hvis der går hul på en hydraulikslange, er trykket højt, og strålens hastighed er omkring 200 m/s, hvilket kan trænge ind i huden og forårsage langtidsskader. Hydroscands tekstile slangebeskyttere er lavet af nylonfiberstof, hvilket betyder, at der i stedet for en skarp stråle dannes en damp, hvis en slange bliver punkteret. Hydroscands tekstil slangebeskyttelse til hydraulikslanger er derfor en enkel måde at forebygge ulykker på.

– For os er sikkerhed altafgørende, og vi arbejder kontinuerligt for at optimere den – både for vores egne medarbejdere og for vores kunder. Med vores tekstile slangebeskyttere tilbyder vi en nem, men utrolig effektiv måde at skabe større sikkerhed. Når vi sælger slanger oplever vi, at nogle kunder ønsker disse slangebeskyttere monteret på højtryksslangerne, fordi de vil gøre, hvad de kan sikkerhedsmæssigt for at forhindre en ulykke, siger Kim Bender, Salgschef Hydroscand Danmark.

Sikkerheden for Hydroscands egne medarbejdere er mindst lige så vigtig som kundernes sikkerhed. Hydroscand SlangExpress serviceteknikere gennemgår adskillige sikkerhedskurser for at kunne arbejde på en sikker måde. Hydroscands tekstil slangebeskyttelse til hydraulikslanger er blot en af mange sikkerhedsforanstaltninger, der beskytter både Hydroscands serviceteknikere og deres kunder mod skader.

Hydroscands tekstil slangebeskytter passer til forskellige typer slanger, selvom hydraulikslanger er dem, der udgør den største risiko på grund af det høje tryk. Det fleksible materiale og den høje beskyttelseskapacitet gør tekstile slangebeskyttere ideelle til brug i områder som produktion, konstruktion, transport og andre miljøer, hvor slanger bruges i rum, hvor mennesker opholder sig.

Læs mere om Hydroscands produkter og tjenester.