Icelandair fortsætter optur i august

Icelandairs optur fortætter i samme stil som tidligere: 9% stigning i passagertal i august 2012 i forhold til august 2011 og en samlet stigning på hele 14% fra januar – august 2012 i forhold til samme periode året før.

2012 har indtil videre været rekordernes år for Icelandair med lidt over 1.400.000 millioner passagerer i årets første otte måneder mod godt 1.200.000 millioner passagerer i tilsvarende periode i 2011.  i august var stigningen størst på de transatlantiske ruter med 19% og den totale passagerandel på samme ruter var på 50%.

-          Antal passagerer steg med 9% i august  2012 i forhold til august 2011.

-          Antal passagerer i august 2012 var 271.025 mod 249.123 i august 2011

-          Antal passagerer i januar - august 2012 var 1.400.103 mod 1.225.603 i samme periode 2011

Anchorage, Alaska – den 10. nordamerikanske destination.

Icelandair meddelte for nylig, at selskabet indvier sin 10. nordamerikanske destination i maj 2013 når ruten til Anchorage, Alaska åbner.

Icelandair har åbnet fire nye destinationer i USA siden 2009, nemlig Seattle, Washington D.C., Denver  og Anchorage i 2013. Icelandair flyver derudover til New York, Boston, Minneapolis og Orlando i USA og Toronto og Halifax i Canada.

Icelandair har codeshare-samarbejde med Alaska Airlines, som har base i Seattle, Washington, interline samarbejde med Frontier Airlines med base i Denver, Colorado og JetBLue i New York og Boston, hvilket betyder, at Icelandair kan tilbyde kunderne et utal af destinatinoer i USA og Canada

• alaska
  • traffiktal