Icelandair fotokonkurence

Hvis man har bevæget sig rundt i København, Århus eller Ålborg inden for de sidste par uger er man muligvis stødt på et lidt specielt makkerpar: en blaffer med et skilt "Til island" og en træmodel af en islandsk hest. Men der er en mening med det hele, trods alt.

Blafferen og hesten er den del af en større Icelandair kampagne som, i al sin enkelthed, går ud på, at tiltrække opmærksomhed til vinter-Island. Island er stadig i manges opfatetlse en sommerdestination, selvom flere og flere har fået øjenene op for Islands fortræffeligheder - også om vinteren.

Den anden del af Icelandairs kamapgane er en storstilet fotokonkurrence, hvor deltagerne opfordres til at dele ud af deres helt egen Islands-oplevelser. Der er fuldkommen frit slag, alle kan deltage og det er helt op til den enkelte at definere, hvad man forbinder med Island. Billederne oploades på www.captureiceland.com,, hvor reglerne for konkurrencen også er ridset op.

"Vi har allerede modtaget et imponerende antal billeder og kreativiteten hos fotgraferne fejler ikke noget, men vi vil gerne se endnu flere sjove, skæve, gode, flotte og finurlige billeder" siger Karen Østerbye, PR Manager Icelandair.

Konkurrencen løber frem til 20. marts og de tre bedste billeder bliver belønnet på passende vis. Finalebillederne bliver valgt på baggrund af flest Facebook Likes samt en faglig bedømmelse fra en af Islands mest anerkendte fotografer, som er en del af dommerkomittéen.

Læs mere om Icelandairs fotokonkurrence på www.captureiceland.com .

• ferie i island
  • island