Icelandair runder for første gang over 300.000 passagerer i én måned.

Inden juli måned rinder ud,  går Icelandair passager nr.300.000 fra borde og det er første gang i selskabets historie, at så mange har fløjet med Icelandair i en enkelt måned.

Den gamle rekord er præcis et år gammel, nemlig fra juli 2012, hvor 276.000 valgte at flyve med Icelandair. På denne tid af året har Icelandair ca. 10.000 passagerer om dagen fordelt på 62 afgange, hvilket betyder, at et fly igennemsnit letter eller lander hver 11. minut. De rejsende er et mix af turister til Island, islændinge på rejse og trafik mellem Nordamerika og Europa.

Trafiktallene for Icelandair er generelt positive med en stigning på 14% i perioden januar – juni 2013 i forhold til samme periode sidste år. I tal valgte godt 967.000 passagerer at rejse med Icelandair til og med juni i år mod 851.000 samme periode 2012. Det samlede passagertal for Icelandair i 2013 forventes at bliver på 2,3 mio.

Icelandair åbner sin 11. nordamerikanske i oktober i år med fire ugentlige flyvninger til Newark, New Jersey.  Icelandair flyver i forvejen til New York (JFK), Boston, Washington D.C., Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Halifax og Toronto – de to sidst nævnte i Canada.

• island
  • rejser til usa