Icelandair trafiktal for 2011, bedste år i selskabets 75årige historie

2011 blev et mere end godt år for Icelandair, det bedste i flyselskabets historie og med en stigning på 18% i forhold til 2010. December 2011 sluttede ligeledes positivt med en stigning på 10% sammenlignet med samme måned året før. Sagt med andre ord transporterede Icelandair ca. 100.000 passagerer i december 2011 mod ca. 90.000 passagerer i december 2010.

- Antal passagerer steg med 10% i december 2011 i forhold til december 2010
- Samlet stigning på i alt 18% i 2011 i forhold til 2010
- Antal passagerer fra januar til og med december 2011 var1.744.065 passagerer mod 1.482.775 sammenlignet med 2010.

2011 har i det hele taget i været rekordernes år for Icelandair: Juni er den bedste juni nogensinde med et passagertal på 213.000, september passagertal på 168.000 mod 146.000 året før. Juli er den den bedste måned overhovedet i selskabets historie med 254.400 passagerer.

Icelandair er tilbage i Göteborg og Billund til sommer efter vinterpausen og øger antal afgange i hele Skandinavien og Finland i 2012. Icelandairs 2012 fartplan bliver i det hele taget den mest omfattende nogensinde i selskabets historie. Icelandair åbnede rute til Washington D.C. i foråret 2011 og med åbningen af ruten til Denver, Colorado i maj i år, har Icelandair ni destinationer i Nordamerika. Flyfåden, som består af Boeing 757, vokser ligeledes her i 2012 og tæller16 fly mod 14 i 2011. Forventet passagertal i år er 2 mio.

Icelandair holder 75 års fødselsdag i 2012 og har ni destinationer i Skandinavien og Finland: København og Billund i Danmark, Stockholm og Göteborg i Sverige, Helsinki i Finland og Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim i Norge. I Nordamerika flyver Icelandair til New York, Boston, Minneapolis, Orlando, Seattle, Denver og Washington D.C.i USA og Toronto og Halifax, de to sidstnævnte i Canada. Se alle destinationer på icelandair.dk.

• icelandairs 2012 fartplan
  • icelandair 2011