Icelandairs passagertal fortsætter med pil op ad og nye rekorder.

Icelandairs trakfiktal for maj 2012 er, ligesom tidligere, yderst positiv læsning. Passagertal i maj 2012 steg 22% i forhold samme måned året før og er rekord højt. Det gør sig også gældende for loadfactor som var på 82.2% og 5% højere end året før.

Trenden med stigende passagertal hos Icelandair ser, indtil videre, ud til at fortsætte og i årets første fem måneder er det kun gået en vej; nemlig op. I maj 2012 transporterede Icelandair 165.240 passagerer mod 136.026 i maj 2011, hvilket er en stigning på 22%.

De første fem måneder i 2012 viser samlet set en stigning på 19% i forhold til samme måneder 2011. Det betyder, at 606.780 rejsende valgte Icelandair til og med maj 2012 mod 508.781 i samme periode i 2011.

-         Antal passagerer steg med 22% i maj 2012 i forhold til maj 2011

-          Antal passagerer i maj 2012 var 165.420 mod 136.026 i maj 2011

-          Loadfactor i maj 2012 var  82.2% mod 77.2% i maj 2011.

Antal turister der valgte Island som destination er hele 26% højere totalt og alene turister fra Nordamerika steg med 58% . Mængden af besøgende fra Nordamerika er mere end fordoblet på to år, hvilket blandt andet kan tilskrives de nye ruter til Denver, Washington D.C. og Seattle.

Direkte fly fra Keflavik til Akureyri

Icelandair tilbyder, som en ekstra service her i sommer, direkte fly fra Keflavik til Islands ”nordlige hovedstad” Akureyri  med op til fire ugentlige afgange i perioden 7. juni – 30. september. Det gør alt andet lige rejsen til Nordisland lettere da man ikke skal via Reykajvík og man sparer både tid og penge. Turen til Akureyri kan kun bookes som en del af rejsen fra Icelandairs europæiske og nordamerikanske destinationer.

Akureyri er Islands næststørste by med 17.500 indbyggere og smukt placeret i Eyjafjördur.

• ferie i island
  • island