Iceland Airwaves musikfestival: første kunstnere offentliggjort

Iceland Airwaves, den populære islandske musikfestival, har for nylig annonceret det første sæt kunstnere, der er bekræftet som en del af dens line-up i 2012.

For nylig blev det annonceret, at det britiske guitarband Django Django, det Brooklyn-baserede pop-band Friends, den elektroniske duo Exitmusic, og Elena Tonras folkemusikprojekt, Daughter, skal spille på festivalen.

Iceland Airwaves musikfestival, der i år afholdes mellem den 31. oktober og den 4. november, tiltrækker tusindvis af mennesker fra alle hjørner af kloden, der ikke kun ønsker at opleve fantastiske internationale musiktalenter, men også vil opleve al den kultur og naturlig skønhed, som Island har at byde på.

Festivalen har også annonceret en række islandske kunstnere, der skal spille på festivalen, herunder Soley, Prins Polo, Sykur, Samaris, Úlfur Úlfur, og The Vintage Caravan.

Hvert år bringer Island Airwaves hundredvis af musikelskere og festdeltagere sammen i Reykjavik til det, der af Rolling Stone Magazine beskrives som den "fedeste lange weekend på den årlige musikfestival-kalender". I 5 dage bliver Islands hovedstad mere elektrisk end nogensinde, da dens mange barer, klubber og spillesteder fremviser noget af verdens bedste livemusik.

Som om det ikke var nok, så er Reykjavik, som ud over at kunne prale af at være et perfekt festivalsted, også omgivet af nogle af de mest fascinerende og inspirerende landskaber i verden, som alle er inden for rækkevidde. Så efter at have oplevet festivalens legendariske natteliv, hvorfor så ikke besøge nogle gejsere, vandfald, lavamarker, gletsjere, laguner og alt det betagende sceneri, som Island har at byde på?

Icelandair, festivalens sponsor, tilbyder sit ’Icelandair Airwaves’-pakketilbud bestående af fly og et adgangskort til festivalen, som giver dig adgang til alle arrangementer. Hotelophold kan også indgå mod ekstrabetaling.

Flere oplysninger om fly til Island og Island Airwaves kan findes på www.icelandair.dk.

• island festival
  • flybilletter til island