Island er blevet udråbt til den førende destination til konference- og forretningsincitamenter

Island er blevet udråbt til den førende destination til konferencer, kongresser og forretningsincitamenter pga. det stigende antal virksomheder over hele verden, der vælger Island som vært for det føromtalte.

Ifølge Iceland Conventions & Incentives Bureau har Island et fremragende omdømme, hvad angår at være vært for konferencer og møder. Som et resultat af den geografiske placering midt imellem Nordamerika og Europa har Island opsuget indflydelse fra begge sider. Yderligere har det at være en lille ø-nation gjort, at islændinge aktivt har skabt bånd til andre nationer.

Hertil kommer, at landet indeholder et væld af udflugter, der er perfekte til incitament- og teambuilding-aktiviteter. Med en række aktiviteter, såsom skidooing, rafting, ridning, vandring, gletsjer-ture og hvalsafari, er der noget for enhver smag.

Reykjavik, Islands hovedstad, har en række eventsteder og sale, der er velegnede til konferencer og møder, inklusive det berømte Harpa Concert and Conference Centre, hotellet Hilton Reykjavík Nordica og Blue Lagoon. Andre eventsteder på tværs af Island inkluderer Hotel Hamar i Vestisland, Hotel Herad i øst og Hotel Klaustur i syd.

Islands førende flyselskab, Icelandair, tilbyder fly til Island fra ni bekvemme destinationer i hele Skandinavien med ekspertise i at sørge for passagerer på business class og gruppereservationer. At rejse til Island er hurtigt og nemt fra alle de skandinaviske lufthavne, der flyver til øen.

For yderligere information vedrørende fly til Island, besøg www.icelandair.dk

• konferenceincitamenter
  • iceland conventions & incentives bureau
  • konference island