Oplev nordlys i island med Icelandair

Islands førende flyselskab, Icelandair, tilbyder alle tiders pakketilbud, med mulighed for at opleve nordlys i Akureyri, Islands nordligste by.

Nordlys er uden tvivl et af naturens mest storslåede fænomener og naturens eget lysshow, hvis officielle navn er Aurora Borealis,  forekommer ofte i de polare egne. Islands og dermed Akureyris beliggenhed lige under polarcirklen er ideel, hvis man vil se nordlys og chancen er størst på klare nætter i perioden fra september til april.

Første del af nordlysturen tilbringes in Reykjavik, hvor de forventningsfulde stjernekiggere bor på det nyligt renoverede firestjernede Icelandair Hotel Natura, med fri adgang til indbydende Soley Natura Spa. Turen går herefter til Akureyri og på dag to og tre er residensen Icelandair Hotel Akureyri med udsigt til himmel og fjeld.

Hyggelige Akureyri ligger smukt placeret i bunden af Eyjafjord med fjeld på begge sider af fjorden og selve flyveturen fra Reykjavík tager bare 45 minutter. Byen er en fremragende base for diverse aktiviteter både sommer og vinter: Alpint skiløb, langrend, snescooterture, ridning, vandreture, superjeepture, sejlture på fjorden og meget andet.

Jagten på nordlys finder sted på den første aften i Akureyri og ikke to nordlysture er ens, da der tages udgangspunkt i den aktuelle vejrudsigt. Der er rent faktisk 80% chance for at se nordlys, men skulle det alligevel ikke ske, får man tilbudt en ny tur gratis.

Yderligere information om Icelandairs nordlys pakketilbud finder man på http://www.icelandair.dk.

• nordlys rejser island
  • nordlys tur