If kåret som årets forsikringsselskab for andet år i træk

AutoBranchen Danmarks medlemmer i en medlemsundersøgelse for andet år i træk kåret If Skadeforsikring til årets forsikringsselskab.

If Skadeforsikring indtager førstepladsen ved at toppe 11 af i de i alt 12 parametre, som bilforhandlere, bilværksteder og autolakererier over hele landet vurderer forsikringsselskaberne på baggrund af. Det er parametre som behandling, taksering, kommunikation og betalingsfrister.

Forsikringsselskaberne er værkstedernes største kunder, når det kommer til skadesreparationer, og derfor er et godt samarbejde parterne imellem afgørende. Formålet med undersøgelsen og kåringen af årets forsikringsselskab er at sætte fokus på det gode samarbejde og skabe de bedst mulige forudsætninger for AutoBranchen Danmarks medlemsvirksomheders henved 20.000 medarbejdere.

- If er fleksible i forhold til at finde løsninger på de reparationer, der skal laves, og har en god dialog med værkstederne. If har god forståelse for fællesløsninger, så begge parter får noget ud af det, siger Jens Brendstrup, administrerende direktør i AutoBranchen Danmark i forbindelse med kåringen.

Styrker kundetilfredsheden
Hos If glæder man sig især over, at det nu er anden gang i træk, at AutoBranchen Danmarks medlemmer anerkender forsikringsselskabet for det arbejde, der lægges i at skabe en smidigere hverdag hos bl.a. bilværksteder og forhandlere.

- Vi er meget bevidste om, hvor meget det gode samarbejde mellem os og værksteder og forhandlere betyder. Vi har stærkt fokus på kundetilfredshed i If, og det konstruktive samarbejde med værkstederne, hvor der lyttes, tilpasses og udvises loyalitet, kan aflæses direkte på vores kunders tilfredshed, siger Jørgen Koch, taksatorchef i If Skadeforsikring

If har senest automatiseret en række tidligere manuelle processer, der har øget både kvalitet og effektivitet i den administrative del af skadeopgørelserne, og er dermed med til at støtte op om at kunne give kunderne en god oplevelse på en ofte frustrerende baggrund med en skadet bil.

• Virksomhed, generelt

• forsikringsselskab
  • autobranchen
  • kåring
  • bilforhandler
  • autoværksted
  • lakeri
  • bilværksted
  • if

Kort om If

If er Nordens største skadeforsikringsselskab og forsikrer det, der er værdifuldt i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. If sørger også for at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 6.800 dygtige medarbejdere, heraf ca. 500 i Danmark, kan 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved, at de vil få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo.

Birgitte Ringbæk

Pressekontakt Informationschef 3687 4183