Nu kan du få penge af forsikringen til næste selvrisiko

Forsikringsselskabet If har indført en selvrisikoopsparing, og sætter nu årligt penge ind på kundernes opsparing.

Alt efter hvilke forsikringer kunden har, indsætter If 100, 200 eller 500 kr. på kontoen, som kan bruges helt eller delvist til at dække selvrisiko på kommende skader, der anmeldes til forsikringsselskabet.

- Det er når skaden er sket, at man ved om man har en god forsikring og et godt forsikringsselskab, fortæller informationschef i If Skadeforsikring, Birgitte Ringbæk

- Generelt er kunder, der har anmeldt og fået erstattet en skade, meget tilfredse kunder.

Særligt på bilforsikringer, vælger en del bilejere en relativ høj selvrisiko for at opnå en lavere pris på den årlige præmie. Det kan give god mening, men hvis man glemmer at sætte penge til side til en mulig selvrisiko, kan udgiften pludselig påvirke den daglige økonomi.

- Selvrisikoen kan være udslagsgivende for, om kunden vælger at gøre brug af sin forsikring og få anmeldt en dækningsberettiget skade. Den bekymring vil vi gerne reducere for vores kunder, siger Birgitte Ringbæk.

- Vi ønsker, at kunderne skal mærke forskellen ved at have en god forsikring, derfor er den nye opsparingskonto øremærket selvrisikoen, både som økonomisk hjælp og som en ekstra kundefordel.

Det er bilforsikring, indboforsikring og husforsikring, som udløser indbetaling til opsparingen. Beløbet indsættes, såfremt kunden i optjeningsåret ikke har fået udbetalt erstatning for skade på de tre forsikringer.

Kunder kan via et personligt login se beløbet på selvrisikoopsparingen under if.dk/minesider.

Fakta om Selvrisikoopsparing:

• If sætter årligt penge ind på selvrisikoopsparingen. Beløbet kan bruges til helt eller delvist at nedsætte selvrisiko på skader på alle private forsikringer hos If.
  • Der indsættes fra 100- 500 kroner årligt, alt efter kundens forsikringer. Der kan stå max 5.000 kroner på selvrisikoopsparing. Saldoen kan ses på if.dk/minesider
  • Der indsættes penge én gang årligt efter hvert skadefrit år. Der indbetales ikke, hvis kunden i perioden har fået udbetalt erstatning for skade på sin hus-, indbo- eller bilforsikring.
  • Vælger kunden at skifte fra If Skadeforsikring, opretholdes opsparingen i 2 år. Bliver man kunde igen inden for perioden, kan man igen gøre brug af beløbet.
  • Beløbet på kontoen er personligt, og kan ikke overdrages til andre og udbetales heller ikke.

• Økonomi, finans

• kundeservice
  • if skadeforsikring
  • if
  • skade
  • opsparing
  • selvrisiko
  • erstatning

Kort om If

If er Nordens største skadeforsikringsselskab og forsikrer det, der er værdifuldt i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. If sørger også for at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 6.800 dygtige medarbejdere, heraf ca. 600 i Danmark, kan 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved, at de vil få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er medlem af Garantifonden, og ejet af den finske finanskoncern Sampo.

Birgitte Ringbæk

Pressekontakt Informationschef 3687 4183