Gå til indhold
Sanitære installationer I bygninger, visualiseres digital ved hjælp af BIM data, hvilket er en stor hjælp, når det kommer til planlægning, installation og vedligeholdelse.

Ifö lancerer BIM data for badeværelsesprodukter

Building Information Modelling (BIM) er en måde at optimere planlægningen og konstruktionen af bygninger ved hjælp af et computerprogram. BIM teknologien gør det muligt for dig at udveksle informationer tidligt i design- og planlægningsprocessen, for at undgå fejl og øge produktiviteten. I langt de fleste bygninger, er de sanitære installationer en af nøglekomponenterne i det tekniske bygningssystem.

"Med BIM teknologien kan du let se og løse forskellige problemer på din computer fremfor ude på byggepladsen. Fejl i planlægningen er ofte meget dyre, så den digitale teknologi er selvfølgelig meget vigtig for vores kunder,” siger Per Holleufer, Head of Product Management i Geberit Danmark.

BIM data er kompatibelt med programmet, Autodesk Revit. Løbende opdateringer sikrer, at både nye produkter og opdateringer til eksisterende løsninger altid er tilgængelige på Ifös hjemmeside, www.ifo.dk/pro/downloads/

Kontakt Kristoffer Vest ved behov for yderligere oplysninger.

Emner

Ifö er en del af Geberit Gruppen, der har aktiviteter verden over og er førende på markedet i Europa inden for sanitetsprodukter. Som en integreret koncern har Geberit en meget stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande og er derfor i stand til at levere unik merværdi inden for både sanitetsteknologi- og badeværelseskeramiksektorerne.

Produktionskapaciteten omfatter 29 produktionsanlæg, hvoraf de 6 har oversøiske placeringer. Koncernens hovedkvarter ligger i Rapperswil-Jona i Schweiz. Geberit har mere end 12.000 medarbejdere i over 50 lande og genererede en nettoomsætning på 3,1 mia. CHF i 2019. Geberit er børsnoteret på SIX Swiss Exchange siden 1999. Geberit har været børsnoteret på SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Der er omkring 50 ansatte i Geberit i Danmark.

Anja Hellberg

Pressekontakt Partner & Kommunikationsrådgiver +45 28 58 80 76
Nina Slothuus

Pressekontakt Head of Marketing Danmark +45 24 44 34 93

Caroline Cecile Olesen

Pressekontakt Kommunikationsrådgiver PR 22257976

Ifö, Inspireret af naturen

Ifö er et af de ældste og mest populære brands på danskernes badeværelser med et bredt sortiment af toiletter, håndvaske, møbler og bruseløsninger. Produkterne er produceret i Sverige, hvor Ifö har arbejdet med badeværelser i over 80 år. Ifö er en del af Geberit Group, som er markedsleder inden for sanitetsprodukter i Europa.

Lægårdsvej 26
8520 Lystrup