IKEA præsenterer nyhederne for januar 2024

Begynd det nye år med en frisk start i hjemmet

Januar rimer for mange på fornyelse. I de mørke vinterdage tilbringer vi en stor del af tiden i hjemmet, hvor vi ser nye muligheder for indretningen. IKEA præsenterer en række vinternyheder, der hjælper med organiseringen, så hjemmet får en frisk start på det nye år.

Et nyt år er lig med nye begyndelser, og mange sætter sig ved årsskiftet et nytårsfortsæt med nye drømme og mål for 2024. Med januars korte og kolde dage bruger vi mere tid indendørs, og det kan give et fornyet blik på hjemmet. Måske er det på tide at organisere skabene og depoterne, pakke det gamle år ned og møde det nye år med en helt ren tavle.

IKEA står klar med en række nyheder, der lanceres i starten af det nye år, og som kan hjælpe med at skabe orden og give en frisk start til både hjemmekontoret, stuen og soveværelset.

- Januar rimer for mange på fornyelse, og i hjemmet kan fornyelse være alt fra nye farvesammensætninger til bedre orden eller færre ting. Vi har i januarnyhederne valgt at fokusere på de enkle løsninger, der kan gøre en stor forskel for hjemmets udtryk, og som kombinerer det æstetiske med det praktiske, siger Sandra Gøthler, Indretningsekspert i IKEA Danmark.

Få organiseret de hjemlige rammer

Uanset om det er soveværelset, kontoret eller stuen, der har brug for en opgradering i januarkulden, er der god mulighed for at starte i det små. De helt enkle HÖNSNÄT-opbevaringsløsninger til skrivebordet sørger for at få skriveredskaber og ledninger af vejen. De er lavet i et enkelt design af let, ubleget pap, som gør dem nemme at flytte og omorganisere på hjemmekontoret.

Har stuen brug for et løft, kan tallerkner, kopper, vaser eller andet tilbehør nemt gemmes af vejen i MOSSJÖN-vitrineskabet. De matterede ruder giver et moderne udtryk i rummet og falder smukt ind i indretningen, uanset hvor skabet placeres.

Opbevaringsløsningerne RÅGODLING kan også skjule og organisere stort som småt. De praktiske kasser kan huse gavebånd, kuverter og kort, mens den rumdelte æske er perfekt til mindre genstande som sytråd og sikkerhedsnåle. RÅGODLING er ideel, når garderoben skal reorganiseres, da man med det fleksible opbevaringsrum, kan forvandle en simpel bøjlestang til et rummeligt klædeskab.

Når alle småtingene er gemt af vejen, er der endelig overskud til at skrue lidt ekstra op for hyggen i vintermånederne. Heldigvis kan det farverige TELEGRAFLINJE-gulvtæppe skabe hygge og varme med sin rolige brændte orange farve. ÅKERNEJLIKA-pudernes naturlige brune, blå og hvide nuancer giver også lidt kontrast til det grå vejr udenfor og gør dem helt perfekte til indendørs sofahygge.

IKEAs vinternyheder er tilgængelige fra januar 2024 i landets varehuse og på IKEA.dk.