Det nye multifunktionelle PLATSA sengestel er blandt IKEAs augustnyheder.

Gør klar til en frisk start med 10 augustnyheder fra IKEA

Selvom sommeren endnu ikke har sluppet sit tag, gør IKEA så småt klar til at byde efteråret og en ny sæson velkommen. Med klare farver og stemningsfulde favoritter, der rummer muligheder og fleksibilitet for hele familien, er det tid til en frisk start i hjemmet med IKEAs augustnyheder.

Inden længe melder efteråret sin ankomst, og med det følger muligheden for at rydde ud og organisere sit hjem, så der er plads til de mange hyggelige stunder, som køligere temperaturer og kortere dage fører med sig. Derfor er det heller ikke tilfældigt, at netop funktionalitet og small space living danner ramme for de mange nyheder, som IKEA nu lancerer.

- Med nyhederne fra august har vi lagt vægt på hjemmet, der rummer muligheder og nye måder at indrette sig på. Efteråret betyder, at vi trækker mere indenfor, og derfor skal vi også kunne kombinere flere situationer i én. Især hvis man bor på begrænset plads i byen, eller har en stor familie. Det giver augustnyhederne mulighed for, ligesom de med farver og mønstre giver et frisk pust til indretningen, så vi er klar til en ny tid, forklarer Henriette Ekholm, chef for indretning og kommunikation hos IKEA Danmark.

Udover sengetøj, puder og farverigt tilbehør til hjemmet, afslører nyhederne også et stort fokus på søvn med nye sengestel til både børn og voksne. Og her fremhæver Henriette Ekholm især én særlig nyhed. Nemlig den populære PLATSA-serie, der nu udvides med et multifunktionelt sengestel med opbevaring.

- Siden vi lancerede PLATSA sidste år, har serien fået enormt meget opmærksomhed. Med den velkendte modulære opbygning gør PLATSA det muligt at designe det opbevaringssystem, den enkelte har brug for - nu også kombineret med en seng. Det er ret unikt, og noget som mange vil få glæde af. Og så fungerer den desuden også som en rumdeler, hvilket bare er en ekstra bonus, fortæller Henriette Ekholm.

Med PLATSA og small space living-konceptet som inspiration, kan man finde mange spændende måder at gøre klar til den nye sæson. Vi har samlet 10 favoritter, du ikke må ikke gå glip af.

Nyhederne lander i IKEAs varehuse den 1. august.

IKEAs augustnyheder: 10 favoritter du ikke må gå glip af

FLOTTEBO er en klassiker hos IKEA, og som noget nyt fås den minimalistiske sovesofa nu også i en vibrerende lilla, der kan sætte farve på hverdagen. Pris: 3.899.-
PLATSA sengestellet kombinerer søvn med opbevaring og er dermed optimal til små boliger med begrænset plads. Den modulære opbygning gør det desuden muligt at skabe den perfekte løsning uanset rum og behov. Pris: Sengestel med 2 døre og 3 skuffer 3.750.- (håndtag ikke inkluderet).
KLOCKRANKA og STRÄVKLINT er begge farverige pudebetræk i 100 pct. bæredygtigt bomuld. En nem og hurtig genvej til et nyt udtryk i hjemmet. Pris: 29.- /stk.
SVALLET skrivebordslampe er ikke bare budgetvenlig og lavet af genanvendt plastik. Den har også vundet den anerkendte Red Dot Design Award 2019 i kategorien ’product design’. Pris: 39.-
Køjesengen VITVAL er perfekt til børneværelset med begrænset plads. Ved at samle sengene gives der plads til leg og andre aktiviteter, ligesom kombinationen af stof og metal sikrer både hygge og stabilitet. Pris: 1499.-
Med PIPSTÄKRA sengebetræk kan du drømme dig væk i smukke mønstre og akvareller. Stoffet består af 100 pct. bæredygtigt bomuld og giver derfor soveværelset et frisk pust med god samvittighed. Pris: dyne- og pudebetræk 159.-
Garderobestativet NIKKEBY er en smart og funktionel måde at organisere sin garderobe på samtidigt med, at designet fungerer som et lille kunsttykke i sig selv. Fås i rød og grågrøn. Pris: 399.-
VONSBÄK tæppet har et særligt vintagelook, der tilfører hjemmet karakter og skaber en følelse af hygge og ro. Findes i to forskellige størrelser. Pris: 399.- / 499.-
PELARBOJ LED-bordlampe er både sjov og farverig. Med syv forskellige farver, gør PELARBOJ det muligt at skifte udtryk alt efter humør og stemning. Fra magi og fantasi til ro og tryghed. Pris: 199.-
Som en ekstra nyhed i august, lander samarbejdet med Sonos, SYMFONISK, endelig på hylderne. De multifunktionelle wifi-højttalere fungerer perfekt som sengebord, bogholder eller lampe, og forvandler på et splitsekund rummets stemning og udtryk med bløde toner af bedste kvalitet.
Pris: 799.- for wifi-højttaler / 1.699.- for lampe med wifi-højttaler

Rikke Andersen

Pressekontakt PR Leader Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed +45 41 86 54 25
Pressevagt

Pressekontakt Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed +45 25 19 54 31
Reklamer og annoncering: IKEA samarbejder med Vizeum

Pressekontakt IKEA samarbejder med Vizeum omkring indkøb og placeringer af annoncer og henviser derfor alle henvendelser vedr. annoncering til Vizeum.