Den nye PLAY-kollektion AFTONSPARV byder på leg og kreativitet i rummet

IKEA sender legekollektion ud i det ydre rum

Fantasien sættes fri i det uendelige univers, når IKEA’s nye AFTONSPARV-kollektion tager børnene med ud til de fjerneste galakser med rumvæsener, astronaut-dyr og pap-raketter.

Mens den danske astronaut Andreas Mogensen i dette øjeblik svæver rundt på den internationale rumstation, er drømme om stjernestøv og rumraketter blevet vakt til live hos rigtig mange børn og unge. For de unge opdagelsesrejsende bliver det nu muligt at udforske selv de fjerneste galakser gennem leg og kreativitet, når IKEA sender deres helt nye kollektion AFTONSPARV til vejrs.

- Både børn og voksne synes, at rumrejse er spændende, og mange har spekuleret på, hvad der mon findes ude i rummet. Derfor inviterer AFTONSPARV-kollektionen til, at fantasien kan forme legetøjet og skabe sin egen fortælling om alle de sjove væsener, man måske kan finde. Med raketter, fingerdukker og et helt galakselegetelt til sengen er der rig mulighed for leg og kreative udfoldelser, siger Henriette Ekholm, der er indretningschef i IKEA.

I raketfart mod det uendelige univers

Tag AFTONSPARVs astronautbamser i 100% genbrugspolyester med på eventyr i rumskibet, når børnene skal undersøge, hvad der findes ude i rummet. Rumdragten kan tages af, så snart I lander på Jorden igen, og det er tid til at pleje rumfartøjet. I AFTONSPARV legeteltet får fantasien plads til at udfolde sig. Det er bygget af pap, der gør det muligt at dekorere og personliggøre, så det passer til astronauten, der flyver det.

Når det bliver sengetid, kan legen stadig flyve videre ud i Mælkevejen under ATFONSPARV-sengeteltet, der gør sengen til et rumfartøj i en fjern galakse, ligesom AFTONSPARV-sengetøjet sender børnene ud i det uendelige univers i leg og drømme. Rummet kan måske føles lidt mørkt til tider, og derfor hjælper AFTONSPARV LED-sengelampen til at kunne se alle stjernerne klart.

Om AFTONSPARV

AFTONSPARV-kollektionen er udviklet i samarbejde med dem, der skal bruge den – nemlig en gruppe unge rumentusiaster i alderen 3-7 år. Med et ønske om at få børnenes perspektiv på projektet, spurgte designer Marta Krupińska børnene, hvad det ydre rum betød for dem.

På en række workshops har IKEA sammen med børnene undersøgt, hvad børnene tænker om liv i rummet, hvordan ting ser ud i rummet, og hvordan man kan rejse gennem universet. Resultatet blev den helt nye kollektion AFTONSPARV. Formålet med kollektionen er, at de unge stemmer også bliver hørt, og at børnene kan udfolde deres kreativitet gennem leg, mens de udforsker deres nysgerrighed til rummet.

Alle produkterne kan købes i IKEAs varehuse og online fra oktober på IKEA.dk.

Rikke Andersen

Pressekontakt Pressechef Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed 50762978
Pressevagt

Pressekontakt Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed +45 25 19 54 31
Lizanette Holm

Pressekontakt Kommunikationschef +45 25195371

IKEA Danmark

At skabe en bedre hverdag for de mange mennesker – det er IKEAs vision. Vores forretningsidé er at tilbyde et bredt sortiment af funktionelle og veldesignede produkter til boligindretning til priser, der er så lave, at så mange mennesker som muligt har råd til at købe dem. Det er den centrale idé bag alt, hvad IKEA laver – fra produktudvikling og indkøb til de metoder, vi bruger for at sælge vores produkter i IKEA varehuse verden over.