IKEA BRÄNNBOLL bliver tilgængelig i efteråret 2024

IKEA tager hjemmegaming til næste level med BRÄNNBOLL

I takt med at gaming hurtigt er blevet en integreret del af den moderne livsstil, introducerer IKEA BRÄNNBOLL, en innovativ kollektion designet til at smelte spillenes verden sammen med dagligdagens æstetik. Denne nye serie af møbler og tilbehør er skabt til at imødekomme behovene hos den moderne gamer, såvel som at integrere sig naturligt og stilfuldt ind i hjemmet.

Med et hastigt voksende gamingmiljø har gaming udviklet sig til at være en fast del af manges hverdag. Gaming engagerer både unge og ældre i et unikt fællesskab, som udleves på tværs af forskellige enheder og rum i hjemmet.

IKEA har taget denne indsigt til sig og lancerer kollektionen BRÄNNBOLL, der tilbyder smarte, multifunktionelle løsninger til den moderne gamer, der værdsætter både funktionalitet og design. Uanset om det er for at dykke ned i en virtuel verden eller skabe et hyggeligt hjem, byder BRÄNNBOLL på alsidige møbler og tilbehør, der let kan omdannes fra gaming setup til stilfuldt hjemmeinteriør.

- Vores vision med BRÄNNBOLL er at anerkende, at gaming hører hjemme overalt. Det handler om at gøre det så nemt for folk at træde ind og ud ad den virtuelle verden og skabe et hjem, der afspejler en moderne livsstil, hvor der er plads til, at man kan samles om spilleoplevelsen, siger Henriette Ekholm, Indretningsekspert hos IKEA Danmark.

Inspireret af sportens verden

Kollektionen er kendetegnet ved sit fokus på komfortable siddepladser, herunder ergonomiske stole og en innovativ oppustelig stol, der bryder med traditionelle gamingmøbler. Desuden indeholder kollektionen en gamingstation, der med sin foldbare bordplade og diskrete opbevaringsmuligheder, nemt transformerer spilarealet til et elegant møbel.

BRÄNNBOLL udfordrer det traditionelle gamingdesign og bevæger sig væk fra den typiske tematiske og mørkere æstetik. I stedet introducerer kollektionen livlige farver og elementer inspireret af gadesport og athleisure. Det skaber et unikt, legende look, der kombinerer atletikkens energi og dynamik med den komfort og ydeevne, der er afgørende for gaming.

BRÄNNBOLL-kollektionen lanceres i IKEA i efteråret 2024.