Ilse Crawford står bag flere nyheder i IKEA

Ilse Crawford står bag flere nyheder i IKEA

Den britiske designer Ilse Crawfords står bag flere kollektioner i IKEA, der efterhånden kan betegnes som klassikere. Nu er der blevet tilføjet flere nye produkter til Crawfords IKEA-sortiment af tidløst tilbehør til hjemmet, hvor fokus er på ærlige materialer i god kvalitet, der er til at betale.

At indrette et hjem med personlighed afhænger af det boligtilbehør og interiør, man vælger at fremhæve. Lampen, urtepotteskjuleren og stegepanden er alle med til at sige noget om, hvem der bor der. Derfor er IKEA og den britiske designer Ilse Crawford gået sammen for at skabe enkle og tidløse kollektioner, der består af langtidsholdbare kvalitetsmaterialer.

- Med en stærk forbindelse til naturen og naturlige materialer, skaber Ilse Crawford hjemlige miljøer, som får de fleste til at føle sig godt tilpas. Hendes design har en positiv indvirkning på mennesker og deres omverden, og det er nogle værdier, som vi kan spejle os i hos IKEA, siger Sandra Gøthler, indretningsekspert i IKEA Danmark.

Moderne IKEA-klassikere

IKEA og Ilse Crawford har i mange år haft et tæt samarbejde, som er blevet til en række kollektioner indenfor boligtilbehør, hvor der løbende bliver tilføjet nye produkter. Ambitionen for samarbejdet er at skabe boligtilbehør i god kvalitet i smukt og tidløst design til en pris, der er til at betale.

Senest er der kommet nye produkter til Ilse Crawford kobber-køkkenserien FINMAT, der udvides med en stegepande, som både tilføjer eksklusivitet til køkkenet og gør madlavningen til en oplevelse. Derudover tilføjes også bl.a. en pincet, en spatel og et piskeris til kollektionen, der giver ethvert køkken et professionelt udtryk.

Derudover er der også tilføjet endnu en glasvase til KONSTFULL-serien. Den brune vase er fremstillet af mundblæste glasrester, der giver overfladen en unik struktur, som kan give de elegante buketter et rustikt modspil.

Første gang Ilse Crawford samarbejdede med IKEA var tilbage i 2015 med kollektionen SINNERLIG. Loftslampen fra kollektionen er i dag stadig en del af IKEAs sortiment og anses som et IKEA-ikon. Derudover står hun bag kollektionerne ÄROFULL, CITRUSFRUKT og BRUNBÄR, der med deres enkle udtryk passer ind i de fleste hjem og er med til at skabe hygge og en hjemlig følelse.

Find de nyeste IKEA produkter designet af Ilse Crawford på https://www.ikea.com/dk/da/cat/designet-af-ilse-crawford-57224/