Gå til indhold
Naturen er omdrejningspunkt i februarnyhederne fra IKEA. ​Kollektionen lander i alle IKEA-varehuse fra den 1. februar.

Oplev naturens styrker med februarnyhederne fra IKEA

Fløjlsblødt sengetøj i blomsterprint, elegante gardiner fra gulv til loft og rustikke kurve lavet på bananplanter. Skandinavisk simplicitet kombineret med naturens rå udtryk går igen i februarnyhederne fra IKEA, der byder foråret velkommen i de danske hjem.

Med foråret kommer længere dage og mildere temperaturer. Vi åbner vinduer for at lukke den friske forårsluft ind og besøger altanen eller terrassen for en kort stund, når solen titter frem og luner vores vinterhud. Med andre ord begynder vi igen at orientere os mod naturens kræfter, og netop det er fokus i februarnyhederne fra IKEA.

– Skiftet fra vinter til forår er et af de mest markante i løbet af sæsonerne. Fra at være indenfor i vintermånederne, begynder vi igen at søge udendørs, når foråret viser sine første tegn. Derfor er formålet med februarnyhederne at omfavne de første spæde forårsglæder; gardiner, der blafrer i morgenvinden, sengetøj, der knitrer af at hænge ude og den helt rigtige vase, der får forårsblomsterne til at fremstå vildere, fortæller Sidsel Geisler Andersen, PR Leader hos IKEA Danmark.

Naturlige og bæredygtige materialer i centrum
Alle produkter i februarnyhederne er lavet med omtanke for miljøet. Heriblandt gardinet GUNRID, der er produceret af genanvendte plastikflasker og benytter en særlig innovativ teknologi til at forbedre indeklimaet. Når gardinet kommer i kontakt med dagslys, nedbryder det nemlig luftforurenende stoffer, som findes i mange danske hjem og sikrer derfor optimale luftforhold, ligesom det er selvrensende og dermed sparer dig for både vask og energi.

- Udover at skabe en bedre luftkvalitet i hjemmet, er formålet også, at GUNRID skal øge folks bevidsthed om indeklimaets betydning og give dem lyst og inspiration til at bidrage til en verden med mere ren luft til alle. Og GUNRID er kun første skridt på vejen, siger Lena Pripp-Kovac, Head of Sustainability i Inter IKEA Group.

Også serien TJILLEVIPS, der består af bæredygtige kurve i alle størrelser, bærer præg af det bæredygtige fokus med materialer fra seks forskellige typer af plantefibre: bambus, rattan, søgræs, bananfibre, poppel og jute. Kurvene er håndlavede af kunsthåndværkere, hvilket gør hver eneste kurv unik i farvespil og udtryk.

Februarnyhederne lander i alle IKEA-varehuse fra den 1. februar.

Rikke Andersen

Pressekontakt PR Leader Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed 50762978
Pressevagt

Pressekontakt Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed +45 25 19 54 31
Reklamer og annoncering: IKEA samarbejder med Vizeum

Pressekontakt IKEA samarbejder med Vizeum omkring indkøb og placeringer af annoncer og henviser derfor alle henvendelser vedr. annoncering til Vizeum.

Sophie Marker

Pressekontakt Kommunikationskonsulent sophie@help-pr.dk www.help-pr.dk
Christian Mouroux

Pressekontakt 40279806

IKEA Danmark

At skabe en bedre hverdag for de mange mennesker – det er IKEAs vision. Vores forretningsidé er at tilbyde et bredt sortiment af funktionelle og veldesignede produkter til boligindretning til priser, der er så lave, at så mange mennesker som muligt har råd til at købe dem. Det er den centrale idé bag alt, hvad IKEA laver – fra produktudvikling og indkøb til de metoder, vi bruger for at sælge vores produkter i IKEA varehuse verden over.