IKEA VARMBLIXT i samarbejde med Sabine Marcelis

Prisvindende designer leger med lyset i ny kollektion fra IKEA

Lys og farver har stor indflydelse på vores mentale trivsel. I et nyt samarbejde med den anerkendte designer Sabine Marcelis opfordrer IKEA til at udforske hjemmets naturlige lysindfald med kollektionen VARMBLIXT.

Belysningen kan ændre atmosfæren i et hjem og har stor betydning for vores velvære. I et nyt samarbejde med den prisvindende designer Sabine Marcelis sætter IKEA fokus på de transformative muligheder ved emotionel belysning og dekorationer i hjemmet.

Dekorér din spisestue med de skulpturelle VARMBLIXT-lamper, der har elegante og bløde former, eller væk lyset til live med stilfuldt tilbehør, der leger og interagerer med det naturlige lysindfald i dit hjem. Med kollektionen VARMBLIXT baner IKEA vejen for en optimeret belysning i fremtidens boligindretning.

- Lys påvirker vores humør og søvnrytme. Sammen med Sabine Marcelis vil vi gerne inspirere til at lege med lysets mange elementer i hjemmets indretning og udfolde sig kreativt med både temperatur og farver. Både indirekte lys og refleksioner forstærker bestemte stemninger i et lokale, siger Henriette Ekholm, indretningschef i IKEA Danmark.

Boligindretning, der skaber glæde

Hollandske Sabine Marcelis er en tværfaglig designer, der gennem årene er blevet anerkendt for sine produkter, installationer og rumlige designs med enkelthed og kvalitetsmaterialer i centrum.

Med VARMBLIXT kommer Sabine Marcelis’ unikke tilgang til design særligt til udtryk gennem produkternes elegante former og varme farver. Det er hendes håb, at den nye kollektion kan vække glæde i hjemmet.

- Mit arbejde har altid været meget eksperimentelt. Jeg elsker at udforske, hvordan lys kan aktivere elementer og bringe en dynamisk effekt til statiske objekter. Mit samarbejde med IKEA er en fantastisk mulighed for at bibeholde den særlige følelse ved det, jeg normalt skaber, men på en mere tilgængelig måde for folk, siger designer Sabine Marcelis.

Om VARMBLIXT

VARMBLIXT er en kollektion designet i samarbejde med designer Sabine Marcelis. Kollektionen består af 20 produkter, der alle er designet til at fremhæve atmosfæren i hjemmet og inspirere til emotionel belysning.

VARMBLIXT vil blive forhandlet i en begrænset periode i landets fem varehuse fra den 2. februar.

Kollektionen inkluderer LED-gulv- og væglamper; gulvtæppe; pudebetræk; et sæt af to kaffeborde; serveringsbakke; glashylde; serveringsskåle; champagne- og vandglas; glassugerør; vaser og servietter.

Om Sabine Marcelis

Sabine Marcelis er en hollandsk designer, bosat i Rotterdam, men oprindeligt opvokset i New Zealand. Sabine er uddannet ved Design Akademiet i Eindhoven. VARMBLIXT er Sabine Marcelis’ anden kollektion i samarbejde med IKEA.

Rikke Andersen

Pressekontakt Pressechef Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed 50762978

IKEA Danmark

At skabe en bedre hverdag for de mange mennesker – det er IKEAs vision. Vores forretningsidé er at tilbyde et bredt sortiment af funktionelle og veldesignede produkter til boligindretning til priser, der er så lave, at så mange mennesker som muligt har råd til at købe dem. Det er den centrale idé bag alt, hvad IKEA laver – fra produktudvikling og indkøb til de metoder, vi bruger for at sælge vores produkter i IKEA varehuse verden over.