IKEAs forårsnyheder 2023

Spring ind i foråret med skønne nyheder fra IKEA

Solens gyldne stråler danser ind gennem vinduerne og kaster smukke skygger og fornyet energi i hjemmet. Foråret er endelig på vej tilbage, og for at bringe de spirende fornemmelser helt ind i indretningen præsenterer IKEA en række nye produkter i naturlige materialer.

Efter et par mørke måneder indendørs kan vi atter åbne vinduerne for forårets milde solstråler og friske luft. I anledning af sæsonskiftet er IKEA aktuel med smukke nyheder, der med små detaljer giver stuen eller sommerhuset et forfriskende boost af forårsvibes.

- For langt de fleste danskere er det vigtigt, at hjemmet afspejler, hvem de er. Hvad end det er i hjemmet eller i sommerhuset, er det en god idé at lufte ud og forny rummet, så det reflekterer den nye sæson og komplimenterer forårssolen og naturen, der spirer udenfor, siger Henriette Ekholm, indretningschef hos IKEA.

IKEAs forårsnyheder er skabt i naturlige materialer, beroligende farver og håndvævede teksturer, der fremkalder følelsen af en varm og solrig forårsdag. De sirligt flettede lampeskærme KAPPELAND i naturlige fibre tilføjer et gyldent og let udtryk til ethvert rum.

Også de bløde pudebetræk KORALLBUSKE er lavet i naturlige jute-fibre og delvist genanvendt bomuld i smukke nedtonede cremefarver og striber for et tidløst design. Style puderne i den nye PERSBOL-stol, der har et skandinavisk udtryk i solidt birketræ, og fuldend rummet med det håndvævede VÄGNÄR-tæppe.

Håndlavede produkter fra social ansvarlig virksomhed i Indien

Ud over at give personlighed og fornyelse til hjemmet fortæller pudebetrækkene DVÄRGNARV og TÅGHAKMAL historien om IKEAs langvarige samarbejde med Rangustra, en lokal, social ansvarlig virksomhed i Indien.

IKEA har siden 2012 samarbejdet med Rangustra om nye håndlavede produkter, og samarbejdet har skabt jobs for over 1000 kreatører i Indien, hvoraf langt størstedelen er kvinder.

Både DVÄRGNARV og TÅGHAKMAL er håndvævet og håndbroderet af 100% bomuld, og med deres lyse og varme farver skaber de et unikt udtryk, uanset hvor du placerer dem. Fra Rangustra finder man også ROSENDUNÖRT og LINDSVÄRMARE.

Multifunktionelt design til hverdagen

I dag er stuen ikke kun et sted, hvor man slapper af - det er også her, mange studerer, spiser og hygger sig sammen. I samarbejde med designeren Gustav Carlberg introducerer IKEA OLSERÖD, et lille, praktisk bord, der hurtigt kan forvandles fra et sidebord til et sofabord. Det ultimative multifunktionelle møbel i smukt design.

- OLSERÖD er designet til mindre hjem, hvor der er begrænset plads, og man virkelig har brug for at udnytte de møbler, man har, til det fulde, siger Gustav Carlberg.

Med alsidige produkter og møbler indeholder IKEAs forårsnyheder alt, hvad man skal bruge til at forny hjemmet til de lysere dage.

Forårsnyhederne er tilgængelige fra april i alle IKEA varehuse og på www.IKEA.dk.