IKEA BLÅVINGAD

Udforsk livet under havoverfladen med IKEAs nye kollektion

Havet rummer uendelig undren og er et dyrebart hjem for flere tusinde skabninger. IKEAs nye kollektion BLÅVINGAD tager et lille, men vigtigt, skridt i retningen mod mindre forurening i verdenshavene. BLÅVINGAD skal inspirere både børn og voksne til at gå på opdagelse i livet under havoverfladen.

I det dybe blå svømmer majestætiske hvaler, ældgamle skildpadder og farlige hajer. Havets dyreliv vækker nysgerrighed og fantasi, og med IKEAs nye kollektion BLÅVINGAD kan hele familien udforske og lære om livet under overfladen gennem leg.

Forestil jer, at I svømmer med delfiner og spækhuggere, og bliv klogere på blæksprutter, blåhvaler og skildpadder med BLÅVINGAD-bamserne. Udover at være bløde sovekammerater, har tøjdyrene hver især finurlige detaljer, som kendetegner de specifikke dyrearter.

Bamserne kan tages med på eventyr under BLÅVINGAD-sengeteltet, der med sine fine illustrationer lader fantasien løbe frit og gør det muligt at dykke ned i dybet både dag og nat. Sengeteltet passer til en KURA-seng og skaber de perfekte rammer for en tegnehule med BLÅVINGAD-tegnepapiret eller en rolig aftensstund under det koralblå BLÅVINGAD-dynebetræk. Betrækket har et print med fisk og hvaler, der gør godnathistorien sprudlende livagtig.

Leg der skaber læring for livet
Foruden at opfordre til kvalitetstid og kreativ leg er den nye BLÅVINGAD-kollektion skabt med respekt for havet og dets rige dyreliv. Som noget nyt indeholder flere af produkterne nemlig genanvendt polyester (OBP), der er samlet op fra havområder op til 50 km fra vores kyster.

“Vi har forsøgt os med et nyt initiativ i IKEAs børneafdelinger, som, udover at opfordre til sjove og hyggelige stunder, forhåbentligt kan give anledning til en snak i børnehøjde om, hvordan vi i fællesskab kan passe på vores verdenshave,” siger Henriette Ekholm, indretningschef i IKEA.

Om BLÅVINGAD

BLÅVINGAD er skabt i kølvandet på resultater fra IKEAs digitale rådgiverpanel, der viste, at børn mellem 4-14 år bekymrer sig om forureningen i verdenshavene, og hvilken indflydelse det har for deres yndlingshavdyr.

BLÅVINGAD har til formål at inspirere børn i alderen 3-7 år og 8+ år til interesse og læring om livet under havoverfladen. Kollektionen er langsigtet og består af tekstiler, spil, bamser, legetøj og lys, som både opfordrer til kreativ leg og fordybelsesstunder.

Alle produkterne kan købes i IKEAs varehuse og online fra oktober.

Rikke Andersen

Pressekontakt Pressechef Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed 50762978
Pressevagt

Pressekontakt Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed +45 25 19 54 31
Lizanette Holm

Pressekontakt Kommunikationschef +45 25195371

IKEA Danmark

At skabe en bedre hverdag for de mange mennesker – det er IKEAs vision. Vores forretningsidé er at tilbyde et bredt sortiment af funktionelle og veldesignede produkter til boligindretning til priser, der er så lave, at så mange mennesker som muligt har råd til at købe dem. Det er den centrale idé bag alt, hvad IKEA laver – fra produktudvikling og indkøb til de metoder, vi bruger for at sælge vores produkter i IKEA varehuse verden over.