IKEA København

Et nyt og anderledes IKEA: Det kan du forvente af IKEAs nye cityvarehus i København

Når IKEA den 16. august klipper snoren og åbner det nye cityvarehus i hjertet af København, venter der kunderne et anderledes IKEA, end det de er vant til. Varehuschef John Kristian Sørensen guider dig igennem de særlige kendetegn, som kunderne kan glæde sig til.

IKEA har gjort sin entré i byen, og snart kan københavnerne træde ind i et helt nyt varehus midt i den danske hovedstad. Og cityvarehuset bliver ikke helt som de andre IKEA varehuse. Det ser ikke bare anderledes ud – der venter også nye, inspirerende kundeoplevelser, fortæller John Kristian Sørensen, der er varehuschef for IKEA København, som peger på syv områder, hvor cityvarehuset adskiller sig fra de fem øvrige varehuse i Aalborg, Aarhus, Odense, Taastrup og Gentofte.

Møbelhus og mødested
Placeret på det pulserende Vesterbro, nærmere bestemt ved Dybbølsbro, har IKEA i samarbejde med arkitekterne fra Dorthe Mandrup skabt et varehus, der bliver et mødested i byen på københavnernes præmisser. Varehuset byder på restaurant, café, bistro og en spektakulær taghave med udsigt over København, hvor du kan nyde en kop kaffe eller tage børnene med til leg og opdagelse mellem træer, buske og insekthoteller i 22 meters højde.

Food på farten
Du behøver ikke sætte dine fødder inden for varehusets vægge for at nyde en kanelbullar, en kop kaffe eller andre lækkerier. Fra en ’to go-luge’ i caféen kan du bestille lidt til den lille sult, mens du er på farten eller tager en pause i taghaven.

Hop på cyklen eller toget
Modsat sine søstervarehuse nås IKEA København bedst på cykel eller med offentlig transport. Og forholdene indbyder til det. Med kort afstand til S-togsnettet, 500 cykelparkeringspladser og udlån af el-ladcykler, kan du nemt og miljøvenligt komme til og fra varehuset.

Løsninger skræddersyet til københavnerne
Uanset om du mangler plads til puslebordet, funktionelle produkter til affaldssortering eller opbevaringsløsninger i soveværelset, så har IKEA København forsøgt at imødekomme det. Gennem mere end 100 hjemmebesøg hos københavnere, har IKEAs indretningseksperter indhentet unik viden om byboernes boligbehov og -drømme, som de har sammensat løsninger og produkterne efter i københavnernes kommende cityvarehus.

Brug den blå pose eller få varer leveret
I varehuset vil du blive mødt af et stort udvalg af møbler og boligtilbehør. Alle produkter, der kan rummes i de blå IKEA-poser samt små møbler, som kan transporteres i en ladcykel, kan tages med hjem samme dag. Større møbler, madrasser og andre større produkter skal bestilles og kan leveres lige til døren, da tag-selv-lagret ikke er en del af cityvarehusets koncept.

Et grønt åndehul
Det frodige grønne strøg på toppen af varehuset bliver bydelens nye park med 250 træer og buske. Et grønt mødested, som inviterer naturen ind i byen og er åben for alle – uanset om man er kunde, turist eller beboer på Vesterbro. Det grønne islæt bliver også synligt på varehuset, hvor en fjerdedel af facaden beklædes af planter.

Et levende hus
Det er ikke kun taghaven, som IKEA åbner for op for københavnerne. Selve varehuset vil også blive et samlingssted for inspiration, leg og kreativ udfoldelse. Som vært for et bredt udvalg af arrangementer fra designworkshops og aktiviteter for børn til temadage med tips til at give dine møbler nyt liv, vil cityvarehuset blive en aktiv del af det lokale liv.

Pressevagt

Pressekontakt Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed +45 25 19 54 31