IKEA Danmark sænker priserne på over 1000 produkter

IKEA Danmark sænker priserne på over 1000 produkter

Hos IKEA Danmark er ambitionen at skabe bedre hjem for de mange danskere ved at tilbyde veldesignede møbler og boligtilbehør af høj kvalitet til lave priser. Derfor sænker IKEA Danmark nu priserne på mere end 1000 produkter efter en tid, hvor de højere omkostninger på fx råvarer nu er faldende.

Efter flere år med historiske prisstigninger på det danske detailmarked, har IKEA nu besluttet at sænke priserne på mere end 1000 produkter. Det sker efter det seneste års dyk i råvarepriser, som gør det muligt at sænke priserne i tråd med IKEAs DNA, der handler om at tilbyde møbler og boligtilbehør til overkommelige priser, for at sikre, at de mange - og ikke de få – har råd til et godt hjem.

Prisnedsættelserne er allerede trådt i kraft fra den 1. september og tæller produkter til både køkkenet, dagligstuen og soveværelset inden for populære produktserier som METOD, LACK og KOMPLEMENT. De nye priser vil svare til en gennemsnitlig prisnedsættelse på 11 procent.

- Det er en central del af vores DNA at tilbyde møbler og boligtilbehør til priser, hvor alle kan være med. Det er derigennem, at vi kan gøre en forskel og bidrage til det gode liv i hjemmet for de mange mennesker, siger Mads Kristensen, Kommerciel Direktør hos IKEA Danmark og uddyber:

- De seneste år har været turbulente og betydet, at vi ligesom de fleste andre i detailhandlen har måttet justere vores priser for at følge med de høje stigninger i både råvarepriser og øgede omkostninger på fragt. Nu har situationen så stabiliseret sig, og vi har fundet optimeringsmuligheder i værdikæden, så vi kan sænke prisen på en lang række produkter til glæde for kunderne.

Pris er altid et nøgleparameter

Hos IKEA er ambitionen altid at stræbe efter at tilbyde de lavest mulige priser på produkter og ydelser. Derfor vil virksomheden – også fremadrettet – sænke priserne løbende, når det er muligt.

- Vi holder ikke udsalgsfester, fødselsdage og lignende med særlige rabatter. Vi arbejder i stedet for, at de faste priser er så lave som muligt, og derfor vil vi justere de faste priser løbende, så de lever op til målsætningen om at være tilgængelige for de mange mennesker, siger Mads Kristensen.

Pressevagt

Pressekontakt Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed +45 25 19 54 31