IKEA tilbagekalder mørkegrå ÅSKSTORM 40W USB-oplader på grund af risiko for forbrænding og elektrisk stød

IKEA beder alle kunder, der ejer en mørkegrå ÅSKSTORM 40W USB-oplader med artikelnummeret 504.611.93, om at stoppe med at bruge produktet og henvende sig til IKEA for at få pengene tilbage.

Hos IKEA har vores kunders sikkerhed højeste prioritet. Derfor tilbagekalder vi ÅSKSTORM 40W USB-oplader i mørkegrå på grund af risiko for forbrænding og elektrisk stød forårsaget af slid på ledningen.

IKEA udvikler sine produkter ved hjælp af et grundigt risikovurderings- og testprogram for at sikre, at produkterne lever op til alle gældende love og standarder på de markeder, hvor de sælges. Dog er vi blevet gjort opmærksomme på, at ledningen på ÅSKSTORM 40W USB-oplader i mørkegrå kan blive slidt og gå i stykker med tiden, når den vikles omkring opladeren eller bøjes frem og tilbage. Den beskadigede ledning kan medføre forbrændinger og elektriske stød. Derfor tilbagekalder vi ÅSKSTORM 40W USB-oplader i mørkegrå.

Den mørkegrå ÅSKSTORM 40W USB-oplader kan identificeres med modelnummeret ICPSW5-40-1, som findes på en etiket på bagsiden af USB-opladeren.

A label with text and symbolsDescription automatically generated

Vi beder alle kunder om, at returnere ÅSKSTORM 40W USB-oplader i mørkegrå i et af IKEAs varehuse, hvor de kan få pengene tilbage. Kvittering er ikke nødvendig.

Vi beklager ulejligheden.