IKEA tilføjer hundredvis af produkter til Planning studio i Esbjerg

IKEA tilføjer hundredvis af produkter til Planning studio i Esbjerg

Siden sommeren 2022 har sydjyderne kunne lade sig inspirere, få rådgivning og planlægge løsninger til hjemmet i IKEA Planning studio på Østre Gjesingvej i det nordlige Esbjerg.

Nu kan kunderne glæde sig over, at de som noget nyt ikke bare får kyndig vejledning til drømmekøkkenet eller den nye garderobe, men også kan tage en lang række mindre produkter direkte med hjem. Mere end 300 nye produkter er fyldt op på hylderne og kan puttes ned i den velkendte blå IKEA pose og tages med hjem med det samme. Ifølge Planning studio Manager, Andreas Møller, er tilføjelsen af de nye produkter sket efter at have lyttet til de lokale kundeønsker og behov.

- Vi er rigtig glade for, hvordan kunderne i Esbjerg og omegn har taget så godt imod os, og den konstruktive feedback, vi har fået fra kunderne, er guld værd. Nu, knap to år efter åbningen, kender vi sydjydernes behov endnu bedre, og det er derfor, at vi nu styrker vores tilbud til kunderne med over 300 produkter på hylderne, siger Andreas Møller.

Servietter, sengetøj og stearinlys på hylderne
Som en del af forandringerne har IKEA valgt at inddele tag-selv produkterne i tre kategorier: køkken, soveværelse og dagligstue. På hylderne vil kunderne fremover kunne finde køkkenudstyr i form af gryder, pander og servietter samt sengetøj og pudebetræk til soveværelset, mens sortimentet til stuen byder på alt lige fra højttalere til ladekabler og billedrammer.

- Hvert af disse områder er designet ud fra kundernes ønske om også at gøre nogle af vores populære produkter let tilgængelige for dem, så vores Planning studio ikke kun tilbyder hjælp til de komplekse køb, der kræver planlægning, men også gør det muligt blot at svinge ind forbi og købe stearinlys, nyt pudebetræk eller andet man mangler til hjemmet, afslutter Møller.

Med sommeren lige om hjørnet kan kunderne desuden glæde sig over, at IKEAs mest populære havemøbler nu også udstilles ude foran indgangen, så altaner og haver nemt kan klargøres til det danske sommervejr.

Udvidelse af afhentningsservice

Fremover bliver det desuden endnu mere fleksibelt at afhente varer bestilt online ved Esbjerg-forretningen via leveringstjenesten “Klik og hent nær dig". Leveringskapaciteten øges, så der nu er mulighed for at afhente varerne alle ugens dage på nær søndag. Da forretningen slog dørene op i 2022, var servicen blot tilgængelig tre dage om ugen.

Andreas Møller oplyser, at der løbende evalueres og justeres i sortimentet på baggrund af kundernes input og i takt med, at sæsonenerne skifter.

Pressevagt

Pressekontakt Mediehenvendelser om IKEA som virksomhed +45 25 19 54 31