Den 22. marts kan IKEA løfte sløret for det nye Plan and order point i HerningCentret, der gemmer sig bag facaden.

Nu er der sat dato på IKEA åbning i Herning

Kort før jul delte IKEA nyheden om, at Herning bliver den næste destination for et nyt Plan and order point, hvor kunder kan få rådgivning om indretningsløsninger til hjemmet. Den nye forretning tager form, og nu løftes sløret for åbningsdatoen.

Midtjyderne kan godt begynde at glæde sig.

For i dag kan IKEA sætte dato på åbningen af det nye Plan and order point, som slår dørene op i HerningCentret med inspiration, rådgivning og boligløsninger til køkkenet, stuen samt sove- og badeværelset.

- Den 22. marts slår vi dørene op, og vi glæder os rigtig meget til at byde midtjyderne velkommen. Det bliver en stor dag for os, og vi håber, at kunderne vil tage godt imod os, siger Tanja Fröhlich, der er varehuschef i IKEA Aarhus og den øverste ansvarlige for den nye forretning i Herning.

Hun uddyber:

- Vi har længe ønsket at komme tættere på kunderne i Herning og Midtjylland. HerningCentret er handelscentrum for mange midtjyder, og derfor kan vi nu gøre IKEA nemmere tilgængelig for en rigtig stor kundebase. Det er en vigtig del af vores strategi at kunne inspirere og hjælpe endnu flere mennesker med deres boligdrømme, siger Tanja Fröhlich.

Medarbejdere fundet lokalt

Når IKEA slår dørene op i Herning, vil det være lokale ansigter, der tager imod kunderne. Tre fuldtidsansatte og fire deltidsansatte fra lokalområdet vil stå klar til at hjælpe kunderne med at planlægge og skitsere store og små projekter i hjemmet.

- Vi er glade for, at det lykkedes os at finde nye medarbejdere i nærområdet, der forstår de lokale behov. Vi ved, at der er stor forskel på herningensernes indretningsbehov i forhold til fx aarhusianernes, hvor flere bor i lejligheder med færre kvadratmeter og andre løsninger derfor er i høj kurs. Det lokale islæt gør os mest muligt relevante, og vi er glade for at kunne byde de nye medarbejdere velkommen i IKEA, hvor de vil blive klædt godt på til at møde kunderne, siger Tanja Fröhlich.

Uanset om kunderne ønsker at opføre drømmekøkkenet eller efterspørger en ny gaderobeløsning, er IKEA medarbejderne klar til at vejlede kunderne, der kan booke planlægningsmøder i forretningen.

Foruden personlig rådgivning og inspiration, vil det nye showroom tilbyde kunderne et eksklusivt udvalg af 50 forskellige IKEA varer, som de kan tage med hjem med det samme.

Fakta om det nye Plan and order point

• Adresse: Merkurvej 1B, 7400 Herning.
  • Størrelse: 129,5 m2.
  • Fokus: Komplekse indkøb, primært køkken, badeværelse, soveværelse og garderobeløsninger. I sortimentet vil der også være 50 IKEA produkter, som kan købes og tages med hjem med det samme. Hele sortimentet vil være tilgængeligt online.
  • Syv IKEA medarbejdere vil vejlede og servicere kunderne
  • Bookinger til rådgivningsmøder er kraftigt stigende i landets IKEA varehuse.
  • De to Planning Studios i Esbjerg og Vejle kommer i første halvår af 2024 til at skifte navn til Plan and order point.